Menu

HBO Associate degree Officemanagement specialisatie Teamleider

NVAO-geaccrediteerde HBO-opleiding

HBO Associate degree Officemanagement specialisatie Teamleider

NVAO-geaccrediteerde HBO-opleiding

Vorm

Deeltijd

Opleidingsniveau

HBO Associate degree

Duur

24 maanden

Eerstvolgende startdatum

September 2021

Kostenoverzicht

Aanvragen

Vorm

Deeltijd

Opleidingsniveau

HBO Associate degree

Duur

24 maanden

Eerstvolgende startdatum

September 2021

Kostenoverzicht

Aanvragen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Je wilt meer uit je rol als officemanager halen. Met de specialisatie Teamleider kun je je ontwikkelen tot leidinggevende of teamleider van een groep supportprofessionals. Naast vaardigheden op het gebied van officemanagement dien je als leidinggevende ook over managementvaardigheden te beschikken. In deze Associate degree verwerf je daarom niet alleen kennis en vaardigheden op het gebied van zakelijke correspondentie en managementsupport. Je leert ook hoe je je teamleden begeleidt in hun functie en maakt je daarvoor verschillende gesprekstechnieken eigen. Zo werk je aan een leiderschapsstijl die bij jou past en kun je je coaching aanpassen aan allerhande situaties.

HBO Associate degree

Met een Associate degree (Ad) word je opgeleid voor een wettelijk erkend HBO-getuigschrift. Deze HBO-opleidingen zijn naast HBO Bachelor en Master formele opleidingen vanuit de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW). De Ad-opleidingen zijn korter en bieden een mogelijkheid om in 2 jaar een volledig HBO-programma af te sluiten met de graad Associate degree (Ad). Vanuit Associate degree kun je weer verder studeren naar HBO Bachelor.

Doel en opzet van de opleiding

HBO Associate-degreeopleidingen duren in principe 2 jaar. Je kunt korter of langer over je opleidingstraject doen. Dit is afhankelijk van je werkervaring, je werkplek en de hoeveelheid tijd die je besteedt aan de opleiding. De kosten zijn gebaseerd op 2 jaar. Heb je langer nodig, dan betaal je geen extra kosten.

De opleiding wordt verzorgd door ervaren docenten en trainers, die zelf actief zijn in de praktijk. Je zult merken dat zij een ideaal klankbord voor je vormen. Zo kun je praktijksituaties aan hen voorleggen en overleggen over mogelijke oplossingen of benaderingen.

Je gaat in de inspirerende bijeenkomsten in kleine groepen aan de slag met opdrachten en cases. Je koppelt deze direct aan je eigen werkomgeving. Zo kun je wat je leert meteen toepassen en ook daarvan weer leren. Deze studieaanpak is bijzonder effectief. Hierdoor kent Hogeschool Schoevers weinig uitval.

De opleiding bestaat uit 2 fases met 1 avondbijeenkomst in de week of 1 dagbijeenkomst per 2 weken. Afsluitend ga je afstuderen. Het programma is overzichtelijk opgebouwd in de vorm van modules. Door deze modulaire opbouw kun je je opleiding flexibel indelen. Je zult merken dat het behalen van een Associate-degreegraad daardoor prima te combineren is met een drukke baan en je privéleven.

Toelatingsvoorwaarden

Je kunt deelnemen aan deze Associate degree met een diploma HAVO, VWO of volledig MBO. Heb je dit niet en ben je minimaal 21 jaar? Dan kun je instromen door deel te nemen aan de 21+ regeling van Schoevers.

Online leeromgeving

Je hebt toegang tot onze unieke online leeromgeving. Deze biedt jou alles wat je nodig hebt om snel, eenvoudig en efficiënt te studeren. Je vindt in deze omgeving:

  • Alle praktische informatie over je opleiding
  • Mogelijkheden om te communiceren met je docenten en klasgenoten
  • Praktijkcases, opdrachten en oefenvragen om je kennis en vaardigheden op toe te passen. Zo toets je gelijk je voortgang

Vervolgopleiding

Deze opleiding wordt verzorgd op HBO-niveau. Je kunt vanuit deze HBO Associate-degreeopleiding indien gewenst doorstuderen in de HBO Bacheloropleiding Executive Officemanagement van Schoevers. Ook kun je mogelijk verder studeren met vrijstellingen in de Bacheloropleiding Management van NCOI. Het aantal vrijstellingen is afhankelijk van je vervolgkeuze. Informeer bij onze collega’s naar de voorwaarden of zie Toelichting HBO Bachelor.

Studiefinanciering voor volwassenen

Voor deze HBO-opleiding is het mogelijk om in aanmerking te komen voor studiefinanciering in het kader van levenlanglerenkrediet. Zie Levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie.

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent. Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Doelgroep

Je wilt je ontwikkelen tot officemanager die naast de supportwerkzaamheden ook sturing geeft aan een team van supportprofessionals. In deze Associate degree word je voorbereid op deze functie.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Unieke baangarantie

Bij deze opleiding krijg je van ons een baangarantie. Als je je diploma met succes behaalt en voldoet aan de overige voorwaarden, dan zorgen wij ervoor dat je na je opleiding relevante werkervaring kunt opdoen. Ideaal als je nieuw bent in het vakgebied! Onze medewerkers vertellen je graag meer over deze unieke mogelijkheid.

Examens

Je ontvangt tijdens je opleiding uitgebreide informatie over de examinering. Elke module wordt apart afgerond met een toets, die zo goed mogelijk aansluit bij de aard van de module. Naast praktijkgerichte moduleopdrachten wordt ook gebruikgemaakt van mondelinge examens en digitale examens. Het voordeel daarvan is dat je zelf het moment en de plaats van het examen kunt uitkiezen. Elke fase rond je af met een praktijkgerichte eindopdracht.

Programma 120 EC

Fase 1

  • Management en organisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Verschillende soorten organisaties
    • Management en besluitvorming in ­organisaties
    • Organisaties en hun omgeving
    • Concurrentie en strategie
    • Operationeel management
    • Leidinggeven en ontwikkelen
    • Organisatiestructuur, sturing en coördinatie
  • Klantgerichte communicatie en presentatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Klantgerichtheid
    • Persoonlijke presentatie
    • Persoonlijke communicatiestijl
    • Inlevingsvermogen in de klant
    • Customer journey experience
    • Ambassadeur van de organisatie
  • Zakelijk schrijven 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Doelgroepgericht schrijven
    • Structureren van een tekst
    • Kort en bondig formuleren
    • Schrijfstijl
    • Redigeren
    • Schriftelijk rapporteren
    • E-mails en zakelijke brieven
    • Omgaan met lastige taalkwesties
  • Business English II 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Vlot mondeling communiceren
    • Veelgebruikte uitdrukkingen en idioom
    • Presenteren in het Engels
    • Communiceren in een zakelijke context
    • Stijl en structuur van brieven en memo's
    • Helder formuleren
    • Spelling en grammatica
  • Vaardigheden managementsupport 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Effectieve gesprekstechnieken
    • Persoonlijke presentatie
    • Feedback geven en ontvangen
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Organisatie van informatiestromen
  • Managementsupport in de praktijk 8 EC
  • Eindopdracht 6 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC

Fase 2

  • Gedrag in organisaties 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Gedrag in organisaties
    • Motivatie en werkplezier
    • Formele en informele besluitvorming
    • Groepsdynamica en effectiviteit
    • Macht en politiek
    • Organisatiecultuur en -gedrag
    • Organisatieverandering en -ontwikkeling
  • Gespreksvaardigheden voor managers en leidinggevenden 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Effectieve gesprekstechnieken
    • Feedback geven en ontvangen
    • Coachingsvaardigheden toepassen
    • Confronteren en lastige gesprekken voeren
    • Coachings- en beoordelingsgesprekken
    • Sollicitatiegesprekken
    • Verzuim- en exitgesprekken
  • Managementvaardigheden 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Stijlen van leidinggeven
    • Leiderschapsstijl
    • Leidinggeven en ontvangen
    • Motiveren en inspireren
    • Teambuilding en coaching
    • Delegatie en span of control
  • Eventmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Kenmerken van de verschillende soorten evenementen
    • De opdrachtgever en je eigen rol
    • Opstellen van een draaiboek
    • Financiële en juridische aspecten
    • Leveranciers en deelnemers
    • Communicatie rondom het evenement
    • Veiligheid en calamiteiten
    • Vergunningen
  • Advanced English 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Verdieping mondelinge taalvaardigheid
    • Presentaties maken in het Engels
    • Advanced presentation skills
    • Schriftelijk rapporteren
    • Spelling en grammatica
  • Projectmanagement 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Praktisch projectmatig werken
    • Het projectplan
    • De structuur en fasering van een project
    • Het opzetten van een projectorganisatie
    • Planning en risicoanalyse
    • Aansturen, uitvoeren en bewaken van projecten
    • Het afronden van een project
    • Het borgen van het projectresultaat
    • Nieuwe projectmanagementmethoden
    • Agile werken
    • Scrum
  • Praktijkprogramma 6 EC
  • Ad-eindopdracht 6 EC

Fase 1

In fase 1 begin je bij de basis. Je ontwikkelt belangrijke vaardigheden voor de supportprofessional, zoals gesprekstechnieken en het geven en ontvangen van feedback. Vaardigheden die je van pas zullen komen als je je verder ontwikkelt tot teamleider. Daarnaast werk je aan je zakelijke communicatie en presentatie, waarbij je klantgerichtheid hoog in het vaandel houdt. Zonder tevreden klanten kan een bedrijf tenslotte niet lang blijven bestaan. Je volgt de volgende modules:

Fase 2

Tijdens de tweede fase specialiseer je je in de richting van teamleider. Je observeert de verhoudingen en relaties binnen de organisatie en ontdekt wat er te verbeteren valt. Deze inzichten neem je mee als je werkt aan je eigen leiderschapsvaardigheden. Zo leer je anderen aansturen terwijl je dicht bij jezelf blijft. Je neemt deel aan de volgende modules:

Getuigschrift

Je behaalt met deze opleiding een erkend diploma. Je ontvangt namelijk het officiële getuigschrift 'Associate degree Officemanagement’ van Hogeschool Schoevers. Het programma is officieel geaccrediteerd door de NVAO. Dit garandeert dat de opleiding voldoet aan alle kwaliteitseisen, perfect aansluit bij de arbeidsmarkt en internationaal erkend is. Hogeschool Schoevers is bevoegd om graden te verlenen in het kader van de WHW (Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek).

Op basis van dit officiële Schoevers-diploma word je opgenomen in het Schoevers-register. Een officieel register waarmee je aantoont dat je er een van Schoevers bent en over de juiste kwaliteiten beschikt. Door je te blijven ontwikkelen in je vak blijf je in het register ingeschreven. Dat biedt veel voordelen voor de toekomst. Zie voor meer informatie Schoevers Register.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Studiekosten: Inschrijfgeld
€ 150,-
Studiekosten: Lesgeld
€ 6.999,-
Overige kosten: Studiemateriaal
€ 960,-
Studiekosten: Examenkosten
€ 3.200,-
Studiekosten: Eindopdracht
€ 350,-
Studiekosten: Afstuderen
€ 600,-
Studiekosten: Praktijkprogramma
€ 990,-
Overige kosten: Arrangementen (Food & Beverage)
€ 775,-
Overige kosten: Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 14.039,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Locatie- en arrangementskosten 
Schoevers regelt voor jou een arrangement dat bestaat uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw). 

Reprorechten en hand-outs 
Voor opleidingen van onze businesspartners worden kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Btw 
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 3 of 4, HBO Associate degree of HBO Bachelor dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag boven op de exclusief-btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

HBO Associate degree Officemanagement specialisatie Teamleider

NVAO-geaccrediteerde HBO-opleiding

Vorm

Deeltijd

Opleidingsniveau

HBO Associate degree

Duur

24 maanden

Eerstvolgende startdatum

September 2021

Kostenoverzicht

Aanvragen

Alle deeltijdopleidingen in één overzicht

Wil jij op je gemak al onze opleidingen bekijken? Vraag dan hier onze studiegids aan. Je kunt kiezen voor een studiegids van onze deeltijdopleidingen.

Wij helpen je graag met een persoonlijk opleidingsadvies!

Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur tot 18:00 uur. Je kunt ons ook een bericht sturen via Whatsapp, van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur.

 ​     035 - 7 506 140
      06 - 10 454 608
      Stuur ons een bericht