Menu

Competenties van een supportprofessional #4: aandacht voor kwaliteit

De komende tijd lichten we bij Schoevers de belangrijkste competenties voor supportprofessionals uit. Vandaag nummer #4 uit de serie: aandacht voor kwaliteit. Deze competentie is onmisbaar als je je werk als supportprofessional goed wilt doen. Ontdek waarom dit zo belangrijk is en hoe je deze competentie versterkt.

Waarom aandacht voor kwaliteit zo belangrijk is voor supportprofessionals

Aandacht voor kwaliteit betekent dat je kritisch bent in je werk. Je controleert informatie op correctheid en volledigheid, let op details en signaleert fouten. Je stelt hoge eisen aan je eigen prestaties, doet concrete voorstellen ter verbetering en voelt je verantwoordelijk. Door je focus op kwaliteit wordt de kwaliteit van het geleverde werk ook hoger.

En daar profiteert je hele organisatie van. Want als jij bijdraagt aan het hoog houden van de kwaliteit van het geleverde werk, bereiken jullie sneller de organisatiedoelstellingen.

Hoe ontwikkel je aandacht voor kwaliteit?

Je kunt beter worden in deze competentie door wat vaker een kritische bril op te zetten. Als je wordt gevraagd om een plan na te lezen, wees dan scherp: klopt het wat hier staat? Kan het nog beter? Je hoeft nooit kritiek te leveren om het kritiek leveren, maar als je iets opvalt, dan mag je dat zeker zeggen. Je collega’s zullen blij zijn dat je het ziet! Het helpt als je ervoor zorgt dat je je meer verantwoordelijk voelt voor dingen die je anders misschien meteen zou doorspelen. Zo help je om de kwaliteit van deze werkzaamheden te verbeteren. Let wel op dat je het haalbaar houdt: je hoeft niet ál het werk op je schouders te nemen om meer aandacht voor kwaliteit te hebben.

Groeien in persoonlijk leiderschap

In iedere Schoevers-opleiding leer je om alles uit jezelf te halen. Heb je nog geen supportprofessional-diploma? Dan is een beroepsopleiding zoals HBO Bachelor Executive Officemanagement of HBO Officemanagement een mooie manier om een stevige basis te creëren. Na het volgen van een van deze opleidingen begrijp je beter wat kwaliteit voor het supportprofessional-vakgebied betekent.

Heb je al eerder een opleiding gedaan? Dan kun je jezelf verder ontwikkelen met een leergang zoals Secretary Next, zodat je de vaardigheden leert die de supportprofessional van de toekomst nodig heeft. Of volg de Executive Master Officemanagement, waarin je leert om op hoog niveau te ondersteunen.

Of kies voor het trainingsprogramma Persoonlijk Leiderschap en Effectiviteit. Hierin ontwikkel je je leiderschapstalenten en leer je bewust je persoonlijke krachten in te zetten. Door inzicht te krijgen in je eigen functioneren ontstaan kansen om je gedragspatronen te veranderen. Hiermee kun je vervolgens aan de slag in zowel je werk als privéleven.

Persoonlijk advies

Heb je nog vragen over onze opleidingen of trainingen, of wil je persoonlijk advies? Bel onze opleidingsadviseurs op 035 – 7 506 140 of stel je vraag online. Zij helpen je graag verder!

Het Schoevers Kwaliteit Register ®

Het Schoevers Kwaliteit Register is een keurmerk waarmee je aantoont dat je op topniveau bent opgeleid. Het SKR® wordt gecontroleerd door een onafhankelijke commissie en breed gedragen in het bedrijfsleven. Wie in het register opgenomen is, behoort tot een exclusief netwerk van ambitieuze managementondersteuners. (Potentiële) werkgevers zien meteen: jij levert Schoevers-kwaliteit.