Deeltijd
Vakopleiding
6 maanden
Goede marketing is essentieel voor bedrijven. Op een marketingafdeling ben jij medeverantwoordelijk voor het effectief inspelen op de behoeften van klantgroepen. Een ontzettend belangrijke afdeling die veel dynamiek met zich meebrengt. Wil jij je verdiepen in de kernelementen van marketing? Dan is deze opleiding echt iets voor jou! De docent is zelf jaren actief in de marketingcommunicatie en kan dan ook uitstekend je vragen beantwoorden. Of je nu op een marketingafdeling wilt werken of je verantwoordelijkheden als supportmedewerker wilt uitbreiden: met deze Schoevers-opleiding zet je een stevige stap in je carrière!
Marketing is echt jouw ding! Je wilt je er meer in verdiepen, zodat je kunt gaan werken op een marketingafdeling. Deze opleiding is ook erg interessant als je al op een marketingafdeling werkt en je je kwaliteiten wilt versterken.
Tijdens deze interessante opleiding staat de praktijk centraal. De bijeenkomsten worden verzorgd door ervaren vakdocenten die voor jou optimaal de theorie aan praktijksituaties kunnen koppelen. Ook ga je zelf aan de slag. Zo leer je door te doen. Aan de hand van 2 modules verdiep je je in de kern van marketing. Zo komen onderwerpen als de marketingmix, online marketing en online zichtbaarheid aan de orde. Je verdiept je in SEO en SEA, leert hoe je een zakelijke social-mediapagina aanmaakt en gaat aan de slag met het beheren van een website en updaten van content. Na afloop van de opleiding ben je uitstekend in staat je te profileren op een marketingafdeling en met succes aan de slag te gaan. Daar focus je je samen op met de docent.
In de opleiding wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een prettige online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en je docent.
Voor deze opleiding gelden geen specifieke vooropleidingseisen.
Als je de lessen voorbereidt, haal je meer rendement uit de bijeenkomsten. Houd als richtlijn aan dat je ongeveer evenveel tijd bezig bent met de voorbereiding als de duur van de lestijd.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.
Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.
Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Bij het aantal lessen wordt uitgegaan van de avondvariant. Bij de dagvariant heb je altijd 2 lessen op dezelfde dag. In het programma komen de volgende onderwerpen aan de orde:
(6 lessen)
(6 lessen)
Je rondt elke module af met een praktijkgerichte opdracht. Na een succesvolle afronding van alle modules ontvang je het Schoevers-diploma ‘Marketing’.
De opleiding duurt 6 maanden en wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 6 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Je kunt deze opleiding ook op afstand volgen op basis van e-learning of in een virtual classroom. Zie Studeren op afstand voor meer informatie.