Deeltijd
Training
2 dagen
Kort, korter, kortst was lang het advies voor teksten op een website. Maar klopt dit nog wel? Er is in de afgelopen jaren veel veranderd in het online lees- en kijkgedrag. Zo lezen we van mobiel en tablet, worden schermen beter en groeien er generaties op die een wereld zonder internet niet kennen. In de training Schrijven voor het Web, uitgevoerd door onze businesspartner SRM, leer je teksten schrijven voor het internet van nu en van morgen.
Na afloop van deze training kun je wervende teksten schrijven en til je je schrijfkwaliteiten voor internet en digitale media naar een hoger niveau. Je weet aan welke eisen effectieve webteksten moeten voldoen en je begrijpt wat de impact van teksten is qua SEO en conversie.
Je bent (beginnend) webmanager, webredacteur, contentmanager, copywriter, communitymanager, (online) marketeer of in een andere rol verantwoordelijk voor het schrijven van internetteksten.
Je leert vooral door te doen. In deze praktische training krijg je informatie over SEO, tekstopbouw en bondig schrijven en oefen je onder meer met het schrijven van informatieve en verkoopteksten, blogs en e-mails. Ook ontdek je welke leesstrategieƫn lezers gebruiken. Je past de kennis meteen toe in je teksten. Je maakt gebruik van praktijkgericht lesmateriaal en onze online leeromgeving.
Bij het aantal lessen wordt uitgegaan van de avondvariant. Bij de dagvariant heb je altijd 2 lessen op dezelfde dag. In het programma komen de volgende onderwerpen aan de orde:
(4 lessen)
Je ontvangt na afronding van deze training het certificaat āSchrijven voor het Webā.
De volgende onderwerpen komen aan bod: