Het STAP-budget aanvragen doe je via een inschrijving voor één van onze trainingen of opleidingen. Jouw € 1.000,- subsidie vraag je vervolgens in vier simpele stappen aan:
Schrijf je vóór 30 juni 2023 in voor een opleiding of training naar keuze die start na 31 juli 2023 om mee te doen met het eerstvolgende aanvraagmoment, bijvoorbeeld de module Next Managementsupport. Vink bij je inschrijving aan dat je gebruik wilt maken van het STAP-budget. Als je kiest voor een erkende opleiding raden we je aan om je nog eerder in te schrijven, zodat we genoeg tijd hebben om je aanmelding te verwerken.
Na je inschrijving ontvang je het STAP-aanmeldbewijs dat je nodig hebt om STAP aan te vragen. Sla dit op een plek op waar je hem makkelijk kunt terugvinden.
Vraag het STAP-budget aan op maandag 3 juli 2023 om 10.00 uur via het STAP-portaal van UWV. Doe dit zo snel mogelijk, het liefst meteen, want het beschikbare budget is meestal snel vergeven. Het STAP-aanmeldbewijs dat je van ons hebt ontvangen moet je in dit portaal uploaden, dus houd dit bij de hand. UWV beslist vervolgens of je het STAP-budget krijgt toegewezen.
Schoevers ontvangt het bedrag en verrekent dit met de opleidingskosten, waardoor er € 1.000,- afgaat van je lesgeld. Let op: bij klassikale lessen op een opleidingslocatie vallen de arrangementskosten niet onder de subsidie. Voor de Module Ondernemerschap voor de Virtual Assistant is dat bijvoorbeeld € 75,-. Deze kosten vind je terug onder de kostenspecificatie van de opleiding of training.
In 2023 zijn er vijf momenten waarop je het STAP-budget kunt aanvragen. Lukt het een keer niet om het STAP-budget aan te vragen? Dan kun je het op een later aanvraagmoment nog een keer proberen voor een andere startdatum.
Wil jij het eerstvolgende aanvraagmoment voor het STAP-budget niet missen en op de hoogte blijven van updates? Meld je dan nu aan voor onze e-mailupdates: