“Mijn doel is om de vakinhoud voorstelbaar en bruikbaar te maken”

Bij Schoevers krijg je les van topdocenten met veel ervaring als supportprofessional. Maar wie zijn dat eigenlijk? Maak kennis met Schoevers-docent Helma Ketelaar. Zij legt uit wat ze doet als docent bij Schoevers en wat ze zo leuk vindt aan lesgeven.

Leren met plezier

“Voor Schoevers geef ik diverse vakken. Dat doe ik vanuit mijn kennis en ervaring op het gebied van (online) marketing, coaching en een leven lang leren. Ik doceer onder meer marketingcommunicatie, bedrijfscommunicatie, marketing en online werken en agendabeheer. Daarnaast geef ik ook portfoliobegeleiding en de bijbehorende lessen in professionalisering.
 
Vernieuwing en ontwikkeling van het vakgebied boeit me. Bij de Schoevers-studenten proef ik in de lessen leergierigheid en het plezier in zichzelf ontwikkelen. Ik vind het heel waardevol om vanuit mijn ruime werkervaring in onder meer marketing en management bij te dragen aan de ontwikkeling van deze Schoevers-studenten.
 
Persoonlijk vind ik de begeleiding in zowel de vakinhoudelijke lessen als in de professionalisering en portfoliomodules belangrijk en dat neem ik ook serieus. Dat houdt in dat ik informatie deel en toegankelijk ben voor vragen.”

Evenwicht zoeken

“In de marketingvakken open ik deuren naar een nieuwere wereld. Dat zijn leuke, maar ook pittige en steeds in ontwikkeling zijnde modules. Het schrijven van een moduleopdracht is dan best uitdagend. In de lessen zoek ik een evenwicht tussen het toelichten van de kern van de theorie, het geven van aansprekende (online) voorbeelden en het onderling uitwisselen van inzichten en ervaringen. Mijn doel is om de vakinhoud voorstelbaar en bruikbaar te maken.
 
In de portfoliobegeleiding en professionaliseringslessen leg ik studenten aan de ene kant uit wat ze moeten inleveren. Aan de andere kant daag ik hen uit om te kijken naar hun doelen met deze studie, de inmiddels opgedane ontwikkeling en hun ontwikkeldoelen voor hun toekomst.”

Drive om te studeren

“Het mooie van de groepen is de diverse samenstelling. In leeftijd, ervaring en achtergrond zit vaak verschil. Dat geeft extra waarden aan de (virtuele) klassikale lessen. Die waarde probeer ik ook in de e-learninglessen te creëren. Ondanks de genoemde verschillen, zit er ook een grote overeenkomst tussen deze Schoevers-studenten: drive, planning en willen weten. In hun studiehouding is het (toekomstige) vakgebied altijd te herkennen. Mooi vind ik dat.”

Het veranderende vak

“De digitalisering van het vakgebied en de diverse snelle ontwikkelingen tijdens de coronapandemie maken het managementondersteuningsvakgebied boeiender en inhoudelijker. Het blijft van belang om professioneel ondersteunend te kunnen werken. Dat vraagt wel meer: kennis van en inzicht in (digitale) bedrijfsprocessen, actuele kennis van diverse managementvakgebieden en nieuwe manieren van (samen)werken. En dus regelmatige scholing.
 
Hoe snel ontwikkelingen gaan, merk ik in de module Online werken en agendabeheer. Had in januari 2020 één student uit de groep ervaring in het vergaderen via Microsoft Teams, nu heeft de hele groep dat.
 
Die ontwikkeling is ook zichtbaar in de virtuele lessen van Schoevers. Fijn om, aansluitend op een avond lesgeven in de virtual classroom, op social media te lezen dat een studente daar blij mee is.”

Studeren bij Schoevers

Wil jij een opleiding volgen waarbij je les krijgt van zulke bevlogen docenten als Helma? Schrijf je dan in voor een opleiding bij Schoevers. Bekijk ons aanbod. Wil je persoonlijk advies bij het maken van je keuze? Neem dan contact met ons op via 035 – 7 506 140 of via de website. Onze opleidingsadviseurs denken graag met je mee.