Menu
Opleidingsadvies

4 vragen om aan je manager te stellen

Als je als supportprofessional voor één of enkele managers werkt, dan werken jullie intensief samen. Hierdoor ken je elkaar vaak door en door. Maar loopt deze samenwerking (nog) niet helemaal vlekkeloos, of wil je er nog meer uit halen? Stel deze 4 vragen aan je manager(s).

Hoe kan ik je nú helpen om je werk soepeler te laten verlopen?

Als je eenmaal in een bepaald werkritme zit, blijf je vaak een hele tijd op dezelfde manier werken. En dat terwijl de bekende manier niet altijd de beste manier is. Sta daarom eens samen met je manager stil bij wat jij momenteel zou kunnen betekenen voor hem of haar. Grote kans dat er nieuwe ideeën uitkomen door simpelweg het gesprek aan te gaan. En door de focus te leggen op wat je op dit moment kunt doen, ontstaan er meer ideeën dan als je het meteen hebt over wat je altijd moet doen.

Wat zou jij aan onze samenwerking willen veranderen?

Als iets niet helemaal soepel verloopt, dan zeggen we daar meestal niet direct wat van. Dat is namelijk de weg van de minste weerstand. Of misschien vinden we het niet belangrijk genoeg om iemand ermee te confronteren. Door het direct aan je manager te vragen, maak je het makkelijker om hier toch over in gesprek te gaan. Misschien heeft hij of zij wel een idee die jullie samenwerking verbetert. Denk voordat je deze vraag stelt ook alvast na over je eigen antwoord op deze vraag. Wat zou jíj eigenlijk willen veranderen aan jullie samenwerking?

Wat is het belangrijkste dat ik deze week kan doen?

Je doet veel in een week. Door direct te vragen wat het allerbelangrijkste is, worden jullie prioriteiten helder en staan jullie neuzen dezelfde kant op. En misschien komt er wel iets anders uit dan wat jij dacht dat het belangrijkste was. Zo ga je efficiënter werken.

Is er een taak of project dat ik van je kan overnemen?

Als supportprofessional neem je vaak taken van de manager over, zodat die zich kan richten op het werk dat alleen hij of zij kan doen. Heb jij tijd om wat nieuwe dingen te doen? Vraag dan eens of je wat taken van je manager kunt overnemen. Misschien zijn er weer nieuwe dingen bijgekomen sinds de laatste keer dat jullie het hierover gehad hebben. Word je al zenuwachtig bij het idee van nog meer werk? Dan kun je deze vraag beter niet stellen – tenzij er misschien taken zijn die jij weer bij iemand anders kan neerleggen, of die misschien zelfs wel helemaal niet meer hoeven te worden gedaan.

Verbeter je communicatieskills

Wil je beter communiceren met je manager? Bij Schoevers vind je verschillende opleidingen en trainingen effectieve communicatie. Denk bijvoorbeeld aan de opleiding Effectief Communiceren en Beïnvloeden, waarin je in drie maanden leert hoe je je persoonlijke kwaliteiten kunt inzetten om op een positieve manier invloed uit te oefenen op anderen. Of de Training Assertief en Zelfverzekerd Communiceren, waarin je leert om zelfverzekerd over te komen, de regie over je eigen belangen te nemen en je grenzen aan te geven. 

En heb je nog vragen over onze opleidingen? Of wil je persoonlijk advies bij je keuze? We vertellen je graag meer en nemen uitgebreid de tijd om met jou je mogelijkheden te bespreken. Bel ons op 035 – 7 506 140 of mail naar info@schoevers.nl. Dan helpen wij je verder.

Het Schoevers Kwaliteit Register ®

Het Schoevers Kwaliteit Register is een keurmerk waarmee je aantoont dat je op topniveau bent opgeleid. Het SKR® wordt gecontroleerd door een onafhankelijke commissie en breed gedragen in het bedrijfsleven. Wie in het register opgenomen is, behoort tot een exclusief netwerk van ambitieuze managementondersteuners. (Potentiële) werkgevers zien meteen: jij levert Schoevers-kwaliteit.