Menu

Dat is er een van Schoevers: David

David Kahle heeft veel verschillende dingen gedaan in zijn loopbaan: zo werkte hij onder andere als vloerverwarmingsmonteur en helpende zorg en welzijn. Momenteel is hij planner bij het Flexbureau van PZC Dordrecht. David heeft in 2020 zijn Schoevers-diploma Managementassistent behaald en staat ingeschreven in het Schoevers Kwaliteit Register. Waarom koos hij voor een Schoevers-opleiding? En hoe beviel het hem? “Ik ben al vooruit aan het kijken hoe ik me verder kan ontwikkelen.”

Terug naar de basis

“Eind jaren 90 ben ik van school gegaan met alleen een deelcertificaat voor de richting secretarieel,” vertelt David. “Mijn eerste baan was vloerverwarmingsmonteur, vervolgens ben ik hier doorgegroeid naar commercieel binnendienst medewerker. Hierna heb ik 3 jaar deur-aan-deur verkoop gedaan, daarna ben ik lader-losser geweest bij TNT Pakketservice. Uiteindelijk ben ik de opleiding Helpende Zorg en Welzijn gaan doen.”

Hij werkte één jaar als helpende zorg en welzijn. Nadat hij zijn scheenbeen gebroken had, kon hij zijn werkzaamheden in de zorg niet meer uitvoeren. Gelukkig bleek hij toen nog iets aan zijn oude opleiding te hebben: “Dankzij mijn secretariële achtergrond heb ik een ondersteunende functie gekregen binnen onze organisatie, namelijk Admin Zorg,” zegt David.

Studeren bij Schoevers

“In deze functie heb ik, naast het ondersteunen van de zorgafdelingen, veelal mijn manager en teamleider ondersteund. Denk hierbij aan agendabeheer, notuleren, het aanspreekpunt zijn bij afwezigheid van de leidinggevenden, het plannen van overleggen en bijeenkomsten, het opstellen van kwaliteitsdocumenten, personeelsplanning, enzovoort,” vertelt David.

“Mijn manager heeft op een gegeven moment voorgesteld om mijn functie te professionaliseren, zodat dit omgezet kon worden naar managementassistent.” Dit leek David wel wat, maar hij miste nog de juiste achtergrondkennis. “Op advies van de managementassistent van onze Directeur Zorg en Behandeling ben ik toen gestart met de opleiding Managementassistent bij Schoevers.”

Hoe beviel dit? “Het was even wennen voor mij, ik was eigenlijk de enige man bij alle modules – afgezien van een mannelijke docent. Het niveau lag vrij hoog. Maar de begeleiding en feedback van de docenten was echt heel goed. Ook de aangeboden digitale hulpmiddelen waren toereikend. De laatste modules werden door corona digitaal gedaan, tijdens inlogproblemen was de Schoevers helpdesk goed bereikbaar en snel met oplossen.”

De meerwaarde van Schoevers

Wat heeft hij tot nu toe bereikt met je Schoeversopleiding? “Net als vele andere zorginstellingen, kregen ook wij vorig jaar veel te maken met corona. Ik kreeg toen samen met een collega de opdracht om een Flexbureau te starten. Sinds 6 april 2020 ben ik als planner werkzaam voor ons Flexbureau. Vanuit de rol als planner doe ik niet specifiek managementondersteuning. Wel plan ik voor mijn teamleider overleggen in en onderhoud ik de contacten met onze externe bureaus. Ook maak ik verslagen van werk- en teamoverleggen. Dus alles wat ik geleerd heb, komt nu ook goed van pas.”

David is niet van mening dat hij een bepaalde meerwaarde heeft boven andere Schoevers-professionals. “Ik vind dat alle managementondersteuners een meerwaarde zijn. Net als de andere managementondersteuners ben ik een echte spin in het web. Alleen het verschil met andere managementondersteuners is dat ik een van de weinige mannen ben. Binnen onze organisatie ben ik zelfs de enige man met dit diploma.”

Het Schoevers Kwaliteit Register

David is inmiddels ook SKR®-geregistreerd. “Omdat ik stiekem best trots ben op mijn Schoevers diploma, heb ik me ingeschreven in het Schoevers Kwaliteit Register,” aldus David. En na het volgen van de opleiding Managementassistent is hij nog niet klaar met zichzelf ontwikkelen, vertelt hij.

“Op dit moment zit ik als planner op de juiste plek, wel ben ik vooruit aan het kijken hoe ik me verder kan ontwikkelen. Mijn volgende doel is een leidinggevende functie. Op dit moment ben ik bezig om op papier te zetten wat ik hiervoor nodig heb, zodat ik dit in mijn volgende functioneringsgesprek kan bespreken.”

Schoevers Kwaliteit Register

Wil jij laten zien dat je als managementsupporter werkt op topniveau? Schrijf je in voor het Schoevers Kwaliteit Register (SKR®)! Dit is hét keurmerk voor startende en ervaren supportprofessionals. Het Schoevers Kwaliteit Register is een keurmerk waarmee je aantoont dat je op topniveau bent opgeleid. Lees hier meer over het Schoevers Kwaliteit Register en schrijf je in.

Bekijk onze nieuwe studiegids

Naast je baan een opleiding of training volgen? Bekijk het vernieuwde aanbod van Schoevers in onze studiegids 2021/2022. Of je nu net begint of al heel ervaren bent, een basisopleiding zoekt of je wilt specialiseren: je vindt jouw supportprofessional-opleiding in onze nieuwe studiegids. Blader hem op je gemak door en kies je opleiding.

Wij helpen je graag met een persoonlijk opleidingsadvies!

Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur tot 18:00 uur. Je kunt ons ook een bericht sturen via Whatsapp, van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur.

 ​     035 - 7 506 140
      06 - 10 454 608
      Stuur ons een bericht