Verbinden in een nieuwe tijd

Hoe gaan supportprofessionals om met veranderingen in het vak? In dit artikel deelt Deniz Doḡan-Turaçtemur haar visie op ‘verbinden in een nieuwe tijd’. Deniz werkt al ruim 27 jaar in de auditpraktijk en is één van de ambassadeurs van het vakgebied 2022-2023. Deniz: “Wij hebben laten zien dat dat kan.”

Door Deniz Doḡan-Turaçtemur

Hybride werken verandert alles

De afgelopen tijd is bij veel organisaties het hybride werken ingevoerd. Je werkt voor een paar dagen op kantoor en een paar dagen vanuit huis.Deze vorm van hybride werken is erg succesvol voor zowel de werkgevers als werknemers. Voor de een werkt het prettig en de ander gaat liever naar kantoor. Die keuzevrijheid heb je.

Uiteraard heeft het thuiswerken zowel voor- als nadelen. De belangrijkste voordelen van het thuiswerken is voor velen dat de meetings op afstand gehouden kunnen worden dankzij de diverse online vergadervormen – dus geen gehaast meer om te racen naar de volgende meeting en dus geen reistijd. En als nadeel kun je de persoonlijke contacten met je collega’s en het sparren op veel gebieden missen. Maar hoe je het ook went of keert; het online werken oftewel het hybride werken is helemaal in. Dit moet natuurlijk wel goed georganiseerd worden.

Een nieuwe rol voor supportprofessionals

Daar komt dus voor de supportprofessional een nieuwe rol bij. Want hoe ga je op afstand de mensen met elkaar verbinden? Hoe weet je wat er op persoonlijk vlak bij iemand speelt? Voorheen zat je tussen alles en iedereen in en hoorde je veel. En nu? Kun je de informatievoorziening wel zoals voorheen krijgen?

Het antwoord daarop is volmondig ‘ja!’: wij hebben laten zien dat dat kan en dat we dat ook erg goed doen. Door creativiteit en slim gebruikmaken van de online vormen van verbinding is het de supportprofessionals gelukt om de verbindende rol te blijven vervullen. De nieuwe digitale vormen van vergaderen met bijvoorbeeld Teams, Skype en Zoom helpen ons daarbij. Het hybride werken is het werken anno nu en dit zal niet meer veranderen. Wat ook niet verandert, is jouw rol om de verbinding met je stakeholders, de medewerkers en klantcontacten in stand te houden. Ook op afstand.

Blijf jezelf ontwikkelen

De wereld staat niet stil; en jij moet dat dus ook niet doen. Om successen te kunnen boeken is persoonlijke ontwikkeling erg belangrijk. Volg opleidingen en trainingen die bij je vakgebied en interesses aansluiten. Jezelf blijven ontwikkelen heeft grote voordelen, zoals:

  • Het vergroten van je vaardigheden; je kennis en kunde;
  • Door je te ontwikkelen krijg je meer zelfvertrouwen;
  • Je verbetert je leer- en denkvermogen en blijft gezond ( want mensen die een groter gevoel voor doelen en persoonlijke groei hebben, hebben minder stress).

Mede door het blijven ontwikkelen kun je betere keuzes maken door meer inzicht te hebben. Je kunt je mening uiten en je mening geven vanuit een andere invalshoek. En geloof me: daar wordt echt naar geluisterd.

Dus blijf jezelf persoonlijk ontwikkelen, daar heb je alleen maar baat bij. Kennis geeft je kracht en zelfvertrouwen. 

Hiermee wil ik het stokje overdragen aan mijn mede-ambassadeur Shirley Jahn. Mijn vraag aan haar: hoe zorg jij ervoor dat je jezelf blijft ontwikkelen?

Jezelf ontwikkelen bij Schoevers

Wil jij je ook blijven ontwikkelen in je vak? Volg een opleiding bij Schoevers! Bekijk het aanbod en schrijf je in. Heb je nog vragen, of wil je persoonlijk advies? Bel onze opleidingsadviseurs op 035 – 7 506 140 of stel je vraag online. Zij helpen je graag verder.