Ontdek de meerwaarde van hospitality voor elke supportprofessional
Hospitality: vakmanschap in aandacht
Hospitality is een vak. Een vak waarin aandacht, professionaliteit en service samenkomen. Maar de kracht van hospitality reikt verder dan de hospitalitybranche alleen. Ook als supportprofessional maak jij dagelijks het verschil met precies die vaardigheden: helder communiceren, samenwerken, aanvoelen wat anderen nodig hebben en oog hebben voor detail. Bij Schoevers leer je hospitality als professioneel vakgebied én als waardevolle soft skill. Zo versterk je jouw rol én voeg je zichtbare waarde toe aan je organisatie.

Hospitality in elke supportrol
Hospitality draait om mensen. Het gaat over de manier waarop je contact maakt, verwachtingen managet en anderen helpt excelleren. Of je nu officemanager, managementassistent of HR-supportspecialist bent, hospitality vormt de rode draad in je werk. Het verschil zit hem niet in waar je werkt, maar hoe je werkt: met aandacht, servicegerichtheid en vakmanschap.
Volg een hospitalityopleiding op HBO-niveau van Schoevers
Schoevers heeft een aanbod aan hospitalityopleidingen op HBO-niveau waarmee jij de unieke Schoevers-mentaliteit leert in te zetten. Zo kun je jouw klanten een onvergetelijke gastervaring bezorgen. Bekijk onze populairste hospitalityopleidingen:
- HBO Programma Hospitality: voor iedereen die zich verder wil ontwikkelen op het gebied van gastvrijheid. Je leert in dit programma klant- en servicegericht te werken vanuit je persoonlijke communicatiestijl.
- HBO Associate degree Officemanagement specialisatie Hospitality: voor supportprofessionals die zich als officemanager willen specialiseren in de hospitalitybranche. Mét een officieel HBO Ad-getuigschrift.
- HBO Programma Hospitality en Eventmanagement: voor professionals die de beste service willen verlenen aan gasten en geslaagde events in verschillende sectoren willen organiseren.

De belangrijkste hospitalityvaardigheden
Hospitality combineert verschillende soft skills die onmisbaar zijn voor elke supportprofessional:
- Communicatie met aandacht – de juiste toon vinden, ook in uitdagende situaties.
- Empathisch luisteren – écht horen wat er speelt, zodat je beter kunt ondersteunen.
- Samenwerken – bruggen bouwen tussen mensen, teams en belangen.
- Proactief handelen – zien wat er nodig is, nog vóór iemand erom vraagt.
- Oog voor detail – kwaliteit uitstralen in alles wat je doet.
Deze vaardigheden maken je niet alleen effectiever, maar ook zichtbaarder als professional.
Schoevers opent deuren in de wereld van hospitality
Ben jij benieuwd welke kanten je allemaal op kunt met een hospitalityopleiding van Schoevers? We nemen je mee achter ‘de open deuren’ van succesvolle hospitalityprofessionals.
Achter de open deuren van: weddingplanner Astrid
Hospitalityexpert Astrid Blaauw volgde een Schoevers-opleiding en heeft inmiddels een indrukwekkende carrière opgebouwd als awardwinnende wedding- en eventplanner. Bekijk de video waarin Astrid vertelt over haar werk, waarin ze nog dagelijks van haar Schoevers-skills gebruikmaakt om anderen de beste dag van hun leven te bezorgen.

PA Nicole zorgt voor onvergetelijke VIP-ervaringen in het Hilton
Oud Schoevers-studente Nicole Breunissen speelt bij het Hilton Amsterdam Schiphol Airport een centrale rol als Personal Assistant van de General Manager. Naast het ontzorgen van haar manager is ze onder andere verantwoordelijk voor de VIP-gasten. Nicole vertelt hoe het is om te werken in een bruisend hotel als hospitalityprofessional.
Waarom starten bij Schoevers?
✔ Al meer dan 110 jaar hét opleidingsinstituut voor supportprofessionals
✔ Werkgevers willen een supportprofessional van Schoevers
✔ Flexibel en praktijkgericht studeren, goed te combineren met werk en privé
✔ Je studeert met gelijkgestemden en leert van ervaren docenten
