Ongeacht de veranderingen die we in ons werkveld doormaken, blijft het belangrijk dat je als supportprofessional over een aantal kerncompetenties beschikt. Je werkt intensief samen met je manager: je faciliteert en je adviseert. Je bent communicatief vaardig en hebt gevoel voor verhoudingen. Ook ben je iemand met brede organisatiekennis. Uiteraard doe je dit alles met een servicegerichte en dienstverlenende houding.
De manier waarop je organiseert, ondersteunt, communiceert en je klanten bereikt verandert natuurlijk wel en daar heb je weer andere kennis, vaardigheden en soft skills voor nodig. Projectmanagement, digitale skills en persoonlijk leiderschap nemen bijvoorbeeld een steeds grotere plek in op de lijst met essentiële competenties voor de supportprofessional.
Effectieve communicatie
Een krachtige communicatie is altijd al belangrijk geweest in ons vak, maar nu we steeds vaker vanuit thuis werken, komen daar nieuwe skills bij kijken. In jouw rol als ondersteuner moet je ook op afstand goed kunnen communiceren met managers, collega’s en andere zakenrelaties.
Ontwikkel je competenties als supportprofessional van de toekomst met het interactieve competentie e-zine. Leer alles over communicatie, projectmanagement, digitale skills, klantgerichtheid en persoonlijk leiderschap. Voor elke competentie ontvang je niet alleen verdieping en handige tips, maar kun je ook voor jezelf invullen wat je al goed kan. Gebruik het e-zine als handige gids om jouw talent en uitdagingen in kaart te brengen!