Menu
Opleidingsadvies

Zo ben jij klaar voor de toekomst

Je hoort het wel vaker: het werkveld verandert, en het werk van supportprofessionals verandert mee. Maar wat zit er achter die veranderingen? En hoe ga je hier het beste mee om?

Twee drijvende krachten

Eigenlijk kun je alle veranderingen op de werkvloer indelen in 2 verschillende categorieën die met elkaar overlappen: technologische veranderingen en organisatorische veranderingen.
 
Technologische veranderingen ontstaan doordat er steeds weer nieuwe, slimmere programma’s worden ontwikkeld. Deze veranderingen zijn bijvoorbeeld: werken met nieuwe soorten systemen, de omslag naar steeds meer werken in de cloud en taken die vervallen omdat ze geautomatiseerd worden.
 
Organisatorische veranderingen ontstaan doordat managers kritisch kijken naar hoe je organisatie beter, slimmer en sneller kan werken. Dit soort veranderingen zijn bijvoorbeeld de transformatie naar lean en agile, dat er steeds meer proactiviteit van jou wordt verwacht, en een verschuiving in teams en samenwerkingsverbanden. Je rapporteert bijvoorbeeld aan iemand anders of wordt gevraagd meer samen te werken met collega’s in soortgelijke functies.

Op het snijpunt

Maar deze veranderingen hebben ook weer invloed op elkaar. Op afstand werken is bijvoorbeeld zowel een technologisch als organisatorisch aspect: je moet online werken én gaat op een andere manier met elkaar communiceren. Als je overlegt via Microsoft Teams, moet je extra duidelijk aan je collega’s laten weten wat de status van bepaalde taken is, omdat je minder contact met elkaar hebt. En als je ervoor kiest om lean te gaan werken, heb je misschien juist weer nieuwe programma’s nodig om dat mogelijk te maken. Technologische ontwikkelingen hebben invloed op het organisatorische aspect, en andersom vaak ook.

Kennis én persoonlijke vaardigheden

Wie mee wil komen in de toekomst, moet dus zowel zorgen voor het verbreden van kennis als om het ontwikkelen van persoonlijke skills. Je moet leren hoe nieuwe programma’s werken, maar ook zorgen dat je assertief genoeg bent om aan te geven wat je nodig hebt, dat je timemanagement in orde is en dat je wendbaar genoeg bent om met veranderingen om te gaan. Zo blijf je vol zelfvertrouwen je werk doen – nu, en in de toekomst.

Actie: 10% korting opleidingen die jou future-proof maken

Wil jij jezelf ontwikkelen en bijblijven in je vak? Bij Schoevers krijg je tijdelijk 10% korting op het aanbod in de segmenten Next Supportmanagement, Virtual Assistant en Virtual Support en Co-management. Met opleidingen en trainingen uit deze segmenten ben je namelijk helemaal klaar voor de toekomst. Ontdek op deze pagina hoe het werkt en schrijf je in!

Wil je meer weten? Of wil je persoonlijke advies over welke opleiding of training het best aansluit bij jouw werk en interesses? Neem dan contact met ons op: bel ons op 035 - 7 506 140 of stel je vraag op de website. Wij vertellen je graag meer en geven je persoonlijk advies.

Het Schoevers Kwaliteit Register ®

Het Schoevers Kwaliteit Register is een keurmerk waarmee je aantoont dat je op topniveau bent opgeleid. Het SKR® wordt gecontroleerd door een onafhankelijke commissie en breed gedragen in het bedrijfsleven. Wie in het register opgenomen is, behoort tot een exclusief netwerk van ambitieuze managementondersteuners. (Potentiële) werkgevers zien meteen: jij levert Schoevers-kwaliteit.