Alles over de HBO Associate degree Officemanagement versneld
Ontdek hoe de HBO Associate degree Officemanagement versneld is opgebouwd en welke modules je gaat volgen. Wil je meer weten? Kom dan naar een van onze open avonden: digitaal of op locatie.

Wil jij de onmisbare schakel worden in elke organisatie? Ontwikkel jouw talent voor plannen, regelen en organiseren met de versnelde HBO Associate degree Officemanagement van Schoevers. Je ontwikkelt jezelf in anderhalf jaar tot professionele gesprekspartner voor klanten en het management. En met de specialisaties Office-supportprofessional, HR-supportprofessional en Hospitality, neem jij nog wat extra kennis mee om in die specifieke vakgebieden je meerwaarde te vergroten. Klaar voor een veelzijdige functie op HBO-niveau? Dan is deze opleiding echt iets voor jou! Fijn feitje: vanaf de start van je opleiding helpen we je bij het vinden van een baan die past bij jou en de opleiding, zodat je de theorie direct in praktijk kan brengen.
Opbouw van de opleiding
Het programma van de HBO Associate degree Officemanagement versneld is overzichtelijk opgebouwd in de vorm van modules. Door deze modulaire opbouw kun je je opleiding flexibel indelen. Benieuwd welke modules je in deze opleiding volgt?
Deze modules volg je tijdens de opleiding:
- Management en organisatie
- Digitaal Officemanagement & AI
- Projectmanagement
- Business Information Management
- Zakelijk Schrijven
- Persoonlijk leiderschap en effectiviteit
- Business English B2
- Eventmanagement
- Gedrag en cultuur in organisaties
Hierna kun je kiezen uit drie richtingen, elk met drie modules:
Specialisatie Officemanagement:
- Service Design & Hospitality
- E-commerce
- Effectief communiceren
Specialisatie HR:
- Arbeidsrecht en HR
- HRM
- Recruitment
Specialisatie Hospitality:
- Service Design & Hospitality
- Hospitalitymanagement
- Klantgericht communiceren

Maak het verschil in de praktijk
De opleiding wordt verzorgd door ervaren docenten, die zelf veel praktijkervaring in het vakgebied hebben. Zo begrijpen ze precies wat je nodig hebt om je werk goed te doen. Tijdens de lessen ga je in kleine groepen aan de slag met opdrachten en cases. Je leert dus heel praktijkgericht, waardoor je je nieuwe kennis en skills direct kunt inzetten.
Wat kun je worden na de opleiding?
Met specialisatie Office-supportprofessional:
- (Junior) Officemanager
- Eventmanager
- Horecamanager
- Projectcoördinator
- Executive Assistant
- Personal Assistant
- Teamleider
Met specialisatie Hospitality:
- (Junior) Officemanager
- Hospitalitymanager of -assistent
- Facilitair manager
- Frontofficemanager of -assistent
- Event- of projectplanner
- Productieassistent
- Sales executive
- Projectmedewerker
Met specialisatie HR-supportprofessional
- (Junior) Officemanager
- Officemanager met HR-focus
- HR-supportprofessional
- Directiesecretaresse
- Personal assistant
- HR-assistant
- HR-medewerker

Maak gebruik van ons opleidingsadvies
Weet je nog niet helemaal zeker of deze opleiding het beste bij jou past? Onze opleidingsadviseurs staan dagelijks voor je klaar om al je vragen te beantwoorden. Bel naar 035 – 7 506 140 of plan geheel vrijblijvend een gratis persoonlijk adviesgesprek in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak te maken.