Menu

Managementsupport

Ontwikkel je tot de ideale supportmedewerker in een praktijkgerichte opleiding

Managementsupport

Ontwikkel je tot de ideale supportmedewerker in een praktijkgerichte opleiding

Vorm

Deeltijd

Opleidingsniveau

MBO-Opleiding

Duur

12 maanden

Eerstvolgende startdatum

September 2020

Kostenoverzicht

Aanvragen

Vorm

Deeltijd

Opleidingsniveau

MBO-Opleiding

Duur

12 maanden

Eerstvolgende startdatum

September 2020

Kostenoverzicht

Aanvragen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Het vak van secretaresse en supportmedewerker verandert. Je staat niet langer meer voor, maar naast de manager en je hebt naast een ondersteunende ook een faciliterende rol. Onze vakdocenten reiken je in deze opleiding alle kennis en vaardigheden aan om je manager optimaal bij te kunnen staan. Je ontwikkelt de vaardigheden om prioriteiten te stellen en zo effectief mogelijk te werken. Je leert mailboxen en agenda’s beheren en gaat onder andere aan de slag met digitaal documentmanagement. Daarnaast werk je aan je persoonlijke uitstraling en leer je hoe je klanten en gasten op de juiste manier ontvangt en te woord staat. Zo leiden we je op een praktijkgerichte manier op tot de ideale supportmedewerker die haar manager een heleboel werk uit handen neemt.

Doelgroep

Je wilt opgeleid worden tot secretaresse of supportmedewerker en wilt daarvoor graag praktische en direct toepasbare kennis en vaardigheden opdoen.

Doel en opzet van de opleiding

Onze ervaren vakdocenten leiden je op een praktijkgerichte manier op. Zij zorgen ervoor dat je alles wat je leert direct in je eigen werk kunt toepassen. In dit programma ga je aan de slag met organiseren. Je leert hoe je zicht houdt op de voortgang van een project en hoe je de planning waar nodig kunt bijsturen. Daarnaast verdiep je je in Het Nieuwe Werken, waarbij je zicht krijgt op online tools die het mogelijk maken om op afstand samen te werken. Natuurlijk komen ook de welbekende taken van de secretaresse, zoals agendabeheer, vergaderingen plannen en telefoneren met klanten uitgebreid aan bod. Tot slot ga je aan de slag met de ontwikkeling van een professionele houding en uitstraling. Je leert proactief meedenken met klanten en oefent met verschillende vraag- en luistertechnieken.

In de opleiding wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een prettige online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Je kunt hiermee ook communiceren met je medestudenten en je docent.

Vooropleiding

Voor deze opleiding gelden geen specifieke vooropleidingseisen.

Voorbereiding

Als je de lessen voorbereidt, haal je meer rendement uit de bijeenkomsten. Houd als richtlijn aan dat je ongeveer evenveel tijd bezig bent met de voorbereiding als de duur van de lestijd.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Officieel Schoevers-diploma

Je rondt de module Klantgerichte communicatie en ontvangst af met een mondeling examen. De andere modules rond je elk af met een praktijkgerichte opdracht. Na een succesvolle afronding van de examens ontvang je het zeer gewaardeerde Schoevers-diploma ‘Managementsupport’.

Programma

Bij het aantal lessen wordt uitgegaan van de avondvariant. Bij de dagvariant heb je altijd 2 lessen op dezelfde dag. In het programma komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Plannen en organiseren

(4 lessen)

  • Werkverdeling en coördinatie
  • Maken van effectieve planningen
  • Omgaan met aanpassingen en ­veranderingen
  • Zicht houden op voortgang
  • Bijsturen van planningen
  • Planmatig organiseren
  • Prioriteiten stellen
  • Heldere werkafspraken
  • De kracht van eenvoud
  • Effectiever werken

Online werken en agendabeheer

(6 lessen)

  • Online ondersteunen van het management
  • Ontwikkelingen in het vakgebied van de supportprofessional
  • Digitaal documentmanagement
  • Online tools voor samenwerking
  • Virtueel vergaderen
  • E-mailetiquette
  • Diverse agenda’s/mailboxen beheren
  • Vergadercycli plannen, personen uitnodigen

Klantgerichte communicatie en ontvangst

(6 lessen)

  • Persoonlijke uitstraling
  • Houding, gedrag en stemgebruik
  • Denken en werken vanuit de klant
  • Professionele contactvaardigheden
  • Telefoonetiquette
  • Inzet van e-mail, chat en Skype in klantcontact
  • Verdelen van aandacht; telefoon, bezoek aan balie en inkomende e-mails
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Omgaan met lastige situaties en klachten
  • Ontvangst van gasten
  • Actief aandacht geven aan wachtende gasten
    Planning
    Planning
    Planning
    Planning
    Planning

    Opleidingsvarianten

    De opleiding duurt 1 jaar. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 8 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 16 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. De opleiding is ook grotendeels op afstand te volgen via e-learning. Zie voor meer informatie hierover Studeren op afstand.

    Investering
    Investering
    Investering
    Investering
    Investering

    Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

    Inschrijfgeld
    € 100,-
    Lesgeld
    € 2.599,-
    Studiemateriaal
    € 225,-
    Examenkosten
    € 695,-
    Arrangementen (Food & Beverage)
    € 200,-
    Reprorechten
    € 15,-
    Totaalprijs (exclusief BTW)
    € 3.834,-
    Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
    Kostenoverzicht aanvragen
    Locatie- en arrangementskosten 
    Schoevers regelt voor jou een arrangement dat bestaat uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw). 

    Reprorechten en hand-outs 
    Voor opleidingen van onze businesspartners worden kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

    Btw 
    Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 3 of 4, HBO Associate degree of HBO Bachelor dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag boven op de exclusief-btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

    Managementsupport

    Ontwikkel je tot de ideale supportmedewerker in een praktijkgerichte opleiding

    Vorm

    Deeltijd

    Opleidingsniveau

    MBO-Opleiding

    Duur

    12 maanden

    Eerstvolgende startdatum

    September 2020

    Kostenoverzicht

    Aanvragen

    Alle deeltijdopleidingen in één overzicht

    Wil jij op je gemak al onze opleidingen bekijken? Vraag dan hier onze studiegids aan. Je kunt kiezen voor een studiegids van onze deeltijdopleidingen.

    Wij helpen je graag met een persoonlijk opleidingsadvies!

    Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur tot 18:00 uur. Je kunt ons ook een bericht sturen via Whatsapp, van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur.

     ​     035 - 7 506 140
          06 - 10 454 608
          Stuur ons een bericht