De supportprofessional schrijft zich in voor de Schoevers Competentiescan. Vervolgens krijgt diegene een vragenlijst waarin hij of zij zichzelf scores moet toekennen op bepaalde gedragsomschrijvingen. De gedragsbeschrijvingen zijn ‘op maat’ geformuleerd en zijn afgeleid van de belangrijke competenties voor supportprofessional. Denk aan:
Ook jij ontvangt deze vragenlijst en vult de scores in voor je medewerker. Naderhand ontvangt hij of zij het rapport met hierin de gecombineerde uitslagen. Wij raden aan om dit met jou te delen en samen echt even de tijd te nemen om dit te bespreken.
Eugene Grüter, CEO bij SWECO, heeft de scan ook ingevuld voor executive assistant (en Secretaresse van het Jaar) Vivian Veldman. “Een scan zet de werkgever aan gestructureerd en op een meer objectieve wijze te oordelen,” zegt hij. “Ik zou sowieso aanraden om regelmatig scans uit te voeren. En dit alles met referte aan het gezegde ‘meten is weten’.”
Heb je nog vragen over de Schoevers Competentiescan? Of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact met ons op via 035 - 7 506 140 of mail naar info@schoevers.nl. Wij vertellen je graag meer!