Professioneel Secretaresse - 27 maanden

Uitdagend programma voor op-en-top regelaars

Duur 27 Maanden
Vorm Deeltijd
Opleidingsniveau HBO-Opleidingen
Studievorm Dag, Avond, Zaterdag en E-learning

Professioneel Secretaresse - 27 maanden

Uitdagend programma voor op-en-top regelaars

Duur 27 Maanden
Vorm Deeltijd
Opleidingsniveau HBO-Opleidingen
Studievorm Dag, Avond, Zaterdag en E-learning
PDF downloadenKostenoverzicht aanvragenInschrijven

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?

Op basis van jouw huidige situatie en doelen geven wij je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen twee werkdagen terug.
Vraag een opleidingsadvies aan

Het beroep van de secretaresse is afwisselend en veelzijdig en dat zie je terug in de Schoevers-opleiding Professioneel Secretaresse. Communiceren, organiseren en klantgericht handelen vormen de kern van alle Schoevers-opleidingen. Na het afronden van deze opleiding behoor je dan ook tot de top in jouw vakgebied. Je verwerkt post en e-mails, notuleert, beheert agenda’s en bent de spil van de organisatie of afdeling. Bovendien kun je prima uit de voeten met Word, Excel, Outlook en PowerPoint en weet je hoe je deze middelen efficiënt inzet bij je dagelijkse werkzaamheden. Schoevers weet als geen ander hoe de dagelijkse praktijk van de secretaresse eruitziet en onze docenten delen hun ervaring graag met jou.

Doelgroep

Je bent een op-en-top regelaar. Je organiseert en coördineert graag en vindt heldere communicatie belangrijk. Je wilt de top bereiken in je vakgebied en daarvoor ook een topdiploma halen. Als je aan de slag wilt in een internationale omgeving, kies dan voor de opleiding Internationaal Secretaresse.

In deze opleiding gaan we op hoog niveau met Word aan de slag en ontwikkel je basisvaardigheden voor het gebruik van Excel en PowerPoint. Ben je al bekend met Word, Excel en PowerPoint? Dan adviseren wij je om de opleiding Secretaresse te volgen. Je volgt dan hetzelfde programma, op de 3 computervaardigheidstrainingen na.

Vooropleiding

Voor deze opleiding gelden geen specifieke vooropleidingseisen.

Doel en opzet van de opleiding

Het programma bestaat uit de modules van de opleiding Secretaresse en een apart kort en intensief trainingsprogramma gericht op computervaardigheden. De opleiding kent een zeer praktijkgerichte aanpak. Het programma wordt verzorgd door ervaren vakdocenten. Als je al een bij de opleiding passende werkomgeving hebt, merk je dat direct. Je leert dingen die je meteen in je eigen werk kunt toepassen. In de opleiding wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een prettige online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en je docent.

Voorbereiding

Als je de lessen voorbereidt, haal je meer rendement uit de bijeenkomsten. Houd als richtlijn aan dat je ongeveer evenveel tijd bezig bent met de voorbereiding als de duur van de lestijd.

Programma

Bij het aantal bijeenkomsten wordt uitgegaan van de avondvariant. Bij de dagvariant heb je altijd 2 bijeenkomsten op dezelfde dag. In de opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Word Advanced: Documenten Indelen en Tabellen

(2 bijeenkomsten)

  • Structuur van Word:
  • Wat zijn sjablonen
  • Wat zijn opmaakprofielen
  • Wat zijn alinea’s
  • Wat zijn secties
  • Opmaak bekijken
  • Document opmaken:
  • Marges instellen
  • Pagina-einden
  • Kop- en voetteksten
  • Sectie-einden
  • Krantenstijlkolommen
  • Randen en arcering:
  • Tekstkader
  • Alineakader
  • Paginakader
  • Kader of arcering verwijderen
  • Tabellen:
  • Tabel maken
  • Tabel opmaken
  • Tabel bewerken
  • Kolombreedte en rijhoogte
  • Samenvoegen en splitsen
  • Sorteren
  • (Eenvoudig) rekenen in tabellen

Word Advanced: Werken met Lange, Complexe Documenten

(2 bijeenkomsten)

  • Stijlen in documenten:
  • Soorten stijlen
  • Stijlen toepassen
  • Stijl voorzien van kopnummering
  • Stijlen maken, wijzigen
  • Stijl verwijderen
  • Beheer van stijlen
  • Elektronische verwijzingen:
  • Inhoudsopgave en index
  • Voet- en eindnoten
  • Bijschriften
  • Citaten, bibliografie en bronvermelding
  • Kruisverwijzing
  • Hyperlinks
  • Documentnavigatie en overzichtsweergave:
  • Navigatievenster
  • Zoeken en werken met uitgebreide ­zoekopties
  • Documentstructuur
  • Overzichtsweergave
  • Werken met kopniveaus
  • Illustraties en afbeeldingen:
  • Mediagalerie
  • Illustratie invoegen
  • Afbeeldingen invoegen en bewerken
  • Afbeeldingseffecten
  • Tekenen, SmartArt, grafiek, scherm­afbeelding:
  • Objecten invoegen en bewerken
  • WordArt invoegen
  • Tekst en afbeeldingen combineren
  • Initialen gebruiken
  • Schermafbeelding maken
  • Grafiek invoegen
  • SmartArt invoegen en bewerken

Excel Basis

(4 bijeenkomsten)

  • Kennismaken met Excel
  • Een werkmap maken
  • Tekst en getallen invoeren
  • Cellen selecteren, kopiëren en verplaatsen
  • Berekeningen uitvoeren met Excel
  • Cellen en kolommen opmaken
  • Grafieken kiezen en invoegen
  • Afdrukken van paginabereik

PowerPoint Advanced: Dynamische Presentaties en Animaties

(2 bijeenkomsten)

  • Startdia maken
  • Diaovergang aanbrengen en verwijderen
  • Animatie toevoegen
  • Effectopties en tijdsinstellingen
  • Diavoorstelling instellen en uitzenden
  • Hyperlinks en actie-instellingen
  • Doorlopende en aangepaste voorstellingen
  • Video maken van een presentatie

Ontvangst en telefoontechniek

(6 bijeenkomsten)

  • Persoonlijke uitstraling
  • Houding, gedrag en stemgebruik
  • Inkomend verkeer adequaat afhandelen
  • Telefoonetiquette
  • Telefoonnotities maken
  • Denken en werken vanuit de klant
  • Proactief meedenken met de klant
  • Lastige gesprekken voeren
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Bevestigen van een afspraak
  • Ontvangst van gasten regelen met (actuele) route en parkeeroverzicht
  • Ophalen en wegbrengen van gasten
  • Actief aandacht geven aan wachtende gasten

Correct Nederlands

(6 bijeenkomsten)

  • Basis grammatica
  • Werkwoordstijden
  • D’s en t’s
  • ‘t Kofschip/fokschaap
  • Voltooid deelwoord
  • Samenstellingen
  • Tussen-n en tussen-s
  • Meervouden
  • Hoofdletters
  • Vele/velen, u/uw, hun/hen en grote/grootte

Plannen en organiseren

(6 bijeenkomsten)

  • Werkverdeling en coördinatie
  • Maken van effectieve planningen
  • Omgaan met aanpassingen en ­veranderingen
  • Zicht houden op voortgang
  • Bijsturen van planningen
  • Planmatig organiseren
  • Prioriteiten stellen
  • Heldere werkafspraken
  • De kracht van eenvoud
  • Effectiever werken

Notuleren

(6 bijeenkomsten)

  • Voorbereiden van een vergadering
  • Rollen in een vergadering
  • Verschillende verslagvormen en hun kenmerken
  • Luisteren en aantekeningen maken
  • Uitwerken van aantekeningen
  • Actiepunten-/besluitenlijst
  • Beknopt verslag

Online werken en agendabeheer

(6 bijeenkomsten)

  • Het nieuwe werken
  • Ontwikkelingen in het vakgebied van de supportprofessional
  • Digitaal documentmanagement
  • Online tools voor samenwerking
  • Virtueel vergaderen
  • E-mailetiquette
  • Diverse agenda’s/mailboxen beheren
  • Vergadercycli plannen, personen uitnodigen

Zakelijke correspondentie

(6 bijeenkomsten)

  • De zakelijke brief als communicatie­middel
  • Corresponderen via e-mail
  • Lay-out van een brief versus huisstijl
  • Gestructureerd schrijven
  • Lezergericht formuleren en redigeren
  • Schrijven: de juiste toon
  • Openings- en slotalinea’s
  • Zinsbouw en woordkeuze

Officieel Schoevers-diploma

De module Ontvangst en telefoontechniek rond je af met een mondeling examen. De modules Zakelijke correspondentie en Notuleren worden afgerond met een schriftelijk examen. De module Plannen en organiseren sluit je af met een praktijkopdracht. De overige modules worden afgerond met een digitaal examen. Naast deze modules volg je nog trainingen gericht op computervaardigheden. Aan deze trainingen zijn geen examens gekoppeld. Na een succesvolle afronding van alle modules en het volgen van de trainingen, ontvang je het zeer gewaardeerde Schoevers-diploma ‘Professioneel Secretaresse’. Met dit diploma zijn je carrièreperspectieven uitstekend!

Opleidingsvarianten

De opleiding duurt 27 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 36 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Daarnaast zijn er 5 trainingsdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur voor computervaardigheden. Door de unieke combinatie van onderdelen zijn er verschillende werkdagen waarop je dit programma volgt. Je kunt deze opleiding ook grotendeels op afstand volgen op basis van e-learning. Deze opleiding kun je ook in 15 maanden volgen.

Wanneer wilt u starten?

Gekozen filters:
Alle filters herstellen
Er zijn geen resultaten beschikbaar die voldoen aan de gekozen filters

  • Startmoment
  • Variant
  • Locatie
Lesrooster

Kosten

Inschrijfgeld: € 100,-
Cursusgeld: € 5.090,-
Studiemateriaal: € 75,- (per module)
Examenkosten: € 195,- (per digitaal examen), € 195,- (per moduleopdracht), € 260,- (per mondeling examen), € 195,- (per schriftelijk examen)
Reprorechten: € 15,-
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Bovenstaande bedragen zijn op basis van betaling ineens waarbij 8% korting inbegrepen is. Je kunt deze opleiding ook in 2, 9 of 27 termijnen betalen.

Locatie- en arrangementskosten 
Schoevers regelt voor jou een arrangement dat bestaat uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw). 

Reprorechten en hand-outs 
Voor opleidingen van onze businesspartners worden kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Btw 
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 3 of 4, HBO Associate degree of HBO Bachelor dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag boven op de exclusief-btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Onze website maakt gebruik van cookies.