Professioneel Medewerker Klantenservice

Op een klantvriendelijke manier inkomend telefoonverkeer afhandelen
Brochure aanvragenInschrijven

In de Schoevers-opleiding Professioneel Medewerker Klantenservice leer je hoe je telefonisch het visitekaartje kunt zijn voor jouw organisatie. Je leert hoe je klanten op een klantvriendelijke manier te woord staat, hoe je omgaat met klachten en hoe je deze klachten op een positieve manier afhandelt. Zo ontwikkel je een klantgerichte instelling die zeer waardevol is binnen jouw functie. Ook als je op een snelle manier je cv wilt versterken om een leuke baan te vinden in dit werkveld, is dit Schoevers-diploma heel nuttig.

Doelgroep

Wil je graag leren hoe je op de Schoevers-wijze klanten telefonisch te woord staat en een positieve indruk achterlaat? Dan is deze opleiding Professioneel Medewerker Klantenservice echt iets voor jou!

Vooropleiding

Voor deze opleiding gelden geen specifieke vooropleidingseisen. De opleiding wordt verzorgd op MBO-niveau.

Doel en opzet van de opleiding

De opleiding kent een zeer praktijkgerichte aanpak en wordt verzorgd door docenten met ruime praktijkervaring. Door veel te oefenen met opdrachten krijg je de leerstof snel onder de knie. De docenten leren je de juiste telefoonetiquette aan en laten je oefenen met het voeren van lastige gesprekken. Je leert hoe je telefoonnotities maakt en gaat aan de slag met communicatieve vaardigheden, zoals actief luisteren en het stellen van de juiste vragen. Als je al een bij de opleiding passende werkomgeving hebt, merk je dat direct. Je leert dingen die je meteen in je eigen werk kunt toepassen.

In de opleiding wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een prettige online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en je docent.

Voorbereiding

Als je de lessen voorbereidt, haal je meer rendement uit de bijeenkomsten. Houd als richtlijn aan dat je ongeveer evenveel tijd bezig bent met de voorbereiding als de duur van de lestijd.

Programma

De opleiding bestaat uit 2 modules. Bij het aantal bijeenkomsten wordt uitgegaan van de avondvariant. Bij de dagvariant heb je altijd 2 bijeenkomsten op dezelfde dag. In de opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Ontvangst en telefoontechniek

(6 bijeenkomsten)

  • Inkomend telefoonverkeer adequaat afhandelen
  • Telefoonnotities maken
  • Houding, gedrag en stemgebruik
  • Telefoonetiquette
  • Lastige gesprekken en klachtenbehandeling
  • Gasten ontvangen
  • Prioriteiten stellen

Klantgericht denken en handelen

(6 bijeenkomsten)

  • Vraaggericht werken
  • Klantgericht communiceren
  • Vragen stellen en actief luisteren
  • Communicatiestijlen
  • Omgaan met klachten
  • Samenwerking front- en backoffice

Officieel Schoevers-diploma

De module Ontvangst en telefoontechniek wordt afgerond met een mondeling examen. De module Klantgericht denken en handelen sluit je af met een digitaal examen. Na een succesvolle afronding van beide modules ontvang je het zeer gewaardeerde Schoevers-diploma ‘Professioneel Medewerker Klantenservice’.

Opleidingsvarianten

De opleiding duurt 6 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 6 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Wanneer wilt u starten?

Gekozen filters:
Alle filters herstellen
Er zijn geen resultaten beschikbaar die voldoen aan de gekozen filters

  • Startmoment
  • Variant
  • Locatie
Lesrooster

Kostenoverzicht

Inschrijfgeld: € 100,-
Cursusgeld: € 1.750,-
Studiemateriaal: € 150,-
Examenkosten: € 195,- (digitaal)
€ 260,- (mondeling)
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Je kunt deze opleiding ook in 2 termijnen betalen. Hiervoor wordt een opslag van 8% in rekening gebracht.

Locatie- en arrangementskosten 
Schoevers regelt voor jou een arrangement dat bestaat uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw). 

Reprorechten en hand-outs 
Voor opleidingen van onze businesspartners worden kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Btw 
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 3 of 4, HBO Associate degree of HBO Bachelor dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag boven op de exclusief-btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Onze website maakt gebruik van cookies.