Professioneel Officemanager - 15 maanden

Supportopleiding om succesvol te zijn op het hoogste niveau

Duur 15 Maanden
Vorm Deeltijd
Opleidingsniveau HBO-Opleidingen
Studievorm Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Professioneel Officemanager - 15 maanden

Supportopleiding om succesvol te zijn op het hoogste niveau

Duur 15 Maanden
Vorm Deeltijd
Opleidingsniveau HBO-Opleidingen
Studievorm Avond, Dag, Zaterdag en E-learning
PDF downloadenKostenoverzicht aanvragenInschrijven

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?

Op basis van jouw huidige situatie en doelen geven wij je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen twee werkdagen terug.
Vraag een opleidingsadvies aan

Interne en externe communicatie op het hoogste niveau, dat is waar de officemanager mee bezig is. Als officemanager moet je een goed inzicht hebben in de organisatiestructuur en de plek van de organisatie in de omgeving, zodat je kunt bepalen waar welke communicatie gewenst is. De Schoevers-opleiding Professioneel Officemanager bereidt je gedegen voor op deze taak. Je leert projecten managen en een projectteam aansturen in de veranderende organisaties van nu. Je gaat aan de slag met het beheren van social media en leert wanneer je welke communicatiemiddelen moet inzetten. Ook leren onze ervaren docenten je hoe je je netwerk met succes benut. Met het Schoevers-diploma Professioneel Officemanager zet je een belangrijke nieuwe stap in je carrière.

Doelgroep

Communicatie en netwerken zijn jouw ding. Je wilt graag leren je vaardigheden op professionele wijze in te zetten via een opleiding op HBO-niveau. Je wilt je opleiding afronden met een diploma dat zijn waarde op de arbeidsmarkt heeft bewezen. Als je de voorkeur geeft aan het werken in een internationale omgeving raden we je aan te kiezen voor de opleiding Internationaal Officemanager.

In deze opleiding is een deel van het programma gericht op computervaardigheden. Ben je al volledig bekend met Word, Excel en PowerPoint? Dan adviseren wij je om de opleiding Officemanager te volgen. Je volgt dan hetzelfde programma, op de 3 computervaardigheidstrainingen na.

Vooropleiding

Voor deze opleiding gelden geen specifieke vooropleidingseisen. De opleiding wordt verzorgd op HBO-niveau.

Doel en opzet van de opleiding

Het programma is modulair opgebouwd. De modules worden apart afgesloten. In de opleiding wordt aandacht besteed aan alle essentiële kennis en vaardigheden waarover je moet beschikken om het gewaardeerde Schoevers-diploma te mogen ontvangen. Het programma bestaat uit de modules van de opleiding Officemanager en een uitgebreid programma om je computervaardigheden sterk te ontwikkelen.

De opleiding kent een zeer praktijkgerichte aanpak. Het programma wordt verzorgd door ervaren vakdocenten. Door veel te oefenen met opdrachten krijg je de leerstof snel onder de knie. Als je al een bij de opleiding passende werkomgeving hebt, merk je dat direct. Je leert dingen die je meteen in je eigen werk kunt toepassen. In de opleiding wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een prettige online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie.

Voorbereiding

Als je de lessen voorbereidt, haal je meer rendement uit de bijeenkomsten. Houd als richtlijn aan dat je ongeveer evenveel tijd bezig bent met de voorbereiding als de duur van de lestijd.

Vervolgmogelijkheid en vrijstellingen

Deze praktijkgerichte opleiding sluit goed aan op de opleiding HBO Associate degree Officemanagement. Indien je toegelaten wordt tot de opleiding HBO Associate degree Officemanagement ontvang je vrijstelling voor de overeenkomstige modules.

Programma

Bij het aantal bijeenkomsten wordt uitgegaan van de avondvariant. Bij de dagvariant heb je altijd 2 bijeenkomsten op dezelfde dag. In de opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Word Advanced: Documenten Indelen en Tabellen

(2 bijeenkomsten)

  • Structuur van Word:
    • Wat zijn sjablonen
    • Wat zijn opmaakprofielen
    • Wat zijn alinea’s
    • Wat zijn secties
    • Opmaak bekijken
  • Document opmaken:
    • Marges instellen
    • Pagina-einden
    • Kop- en voetteksten
    • Sectie-einden
    • Krantenstijlkolommen
  • Randen en arcering:
    • Tekstkader
    • Alineakader
    • Paginakader
    • Kader of arcering verwijderen
  • Tabellen:
    • Tabel maken
    • Tabel opmaken
    • Tabel bewerken
    • Kolombreedte en rijhoogte
    • Samenvoegen en splitsen
    • Sorteren
    • (Eenvoudig) rekenen in tabellen

Word Advanced: Werken met Lange, Complexe Documenten

(2 bijeenkomsten)

  • Stijlen in documenten:
    • Soorten stijlen
    • Stijlen toepassen
    • Stijl voorzien van kopnummering
    • Stijlen maken, wijzigen
    • Stijl verwijderen
    • Beheer van stijlen
  • Elektronische verwijzingen:
    • Inhoudsopgave en index
    • Voet- en eindnoten
    • Bijschriften
    • Citaten, bibliografie en bronvermelding
    • Kruisverwijzing
    • Hyperlinks
  • Documentnavigatie en overzichtsweergave:
    • Navigatievenster
    • Zoeken en werken met uitgebreide ­zoekopties
    • Documentstructuur
    • Overzichtsweergave
    • Werken met kopniveaus
  • Illustraties en afbeeldingen:
    • Mediagalerie
    • Illustratie invoegen
    • Afbeeldingen invoegen en bewerken
    • Afbeeldingseffecten
  • Tekenen, SmartArt, grafiek, scherm­afbeelding:
    • Objecten invoegen en bewerken
    • WordArt invoegen
    • Tekst en afbeeldingen combineren
    • Initialen gebruiken
    • Schermafbeelding maken
    • Grafiek invoegen
    • SmartArt invoegen en bewerken

Excel Basis

(4 bijeenkomsten)

  • Kennismaken met Excel
  • Een werkmap maken
  • Tekst en getallen invoeren
  • Cellen selecteren, kopiëren en verplaatsen
  • Berekeningen uitvoeren met Excel
  • Cellen en kolommen opmaken
  • Grafieken kiezen en invoegen
  • Afdrukken van paginabereik

PowerPoint Advanced: Dynamische Presentaties en Animaties

(2 bijeenkomsten)

  • Startdia maken
  • Diaovergang aanbrengen en verwijderen
  • Animatie toevoegen
  • Effectopties en tijdsinstellingen
  • Diavoorstelling instellen en uitzenden
  • Hyperlinks en actie-instellingen
  • Doorlopende en aangepaste voorstellingen
  • Video maken van een presentatie

Praktisch leidinggeven

(6 bijeenkomsten)

  • Inzicht in jouw eigen rol als leiding­gevende
  • Medewerkers ondersteunen in hun ­werkzaamheden
  • Doelen stellen en afspraken maken
  • Controleren en corrigeren van ­medewerkers
  • Aanspreken op gedrag, zonder de ­werk­relatie te verstoren
  • Gespreksvaardigheden voor de ­leiding­gevende
  • Motiveren van medewerkers
  • Effectief leiden van vergaderen en korte meetings

Bedrijfscommunicatie

(6 bijeenkomsten)

  • Kernelementen bedrijfscommunicatie
  • Middelen en (online) media
  • Strategische bedrijfscommunicatie
  • Communiceren met verschillende stakeholders
  • Interne communicatie
  • Marketingcommunicatie
  • Managementcommunicatie
  • Communicatieonderzoek

Next supportmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Nieuwe ontwikkelingen voor supportprofessionals
  • Support en het nieuwe werken
  • Ondersteunen op afstand
  • Mobiel werken en communiceren
  • Digitale aspecten van support
  • Support in social media
  • Van ondersteunen naar proactief ­supportmanagement

Management en organisatie

(6 bijeenkomsten)

  • Verschillende soorten organisaties
  • Management en besluitvorming in ­organisaties
  • Organisaties en hun omgeving
  • Concurrentie en strategie
  • Operationeel management
  • Leidinggeven en ontwikkelen
  • Organisatiestructuur, sturing en coördinatie

Organisatiegedrag

(6 bijeenkomsten)

  • Gedrag in organisaties
  • Motivatie en werkplezier
  • Formele en informele besluitvorming
  • Groepsdynamica en effectiviteit
  • Macht en politiek
  • Organisatiecultuur en -gedrag
  • Organisatieverandering en -ontwikkeling

Vaardigheden managementsupport

(6 bijeenkomsten)

  • Effectieve gesprekstechnieken
  • Persoonlijke presentatie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Rol- en plaatsbepaling
  • Organisatie van informatiestromen
  • Documentmanagement

Officieel Schoevers-diploma

De module Vaardigheden managementsupport rond je af met een mondeling examen. De module Organisatie en management rond je af met een digitaal examen. De overige modules worden afgerond met een praktijkopdracht. Naast de modules volg je nog een aantal trainingen. Aan deze trainingen zijn geen examens gekoppeld. Na een succesvolle afronding van alle modules en het volgen van de trainingen, ontvang je het zeer gewaardeerde Schoevers-diploma ‘Professioneel Officemanager’.

Opleidingsvarianten

De opleiding duurt 15 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 36 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Daarnaast zijn er 6 trainingsdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur gericht op computervaardigheden. Door de unieke combinatie van onderdelen zijn er verschillende werkdagen waarop je dit programma volgt. Je kunt deze opleiding ook grotendeels op afstand volgen op basis van e-learning. Deze opleiding kun je ook in 27 maanden volgen.

Wanneer wilt u starten?

Gekozen filters:
Alle filters herstellen
Er zijn geen resultaten beschikbaar die voldoen aan de gekozen filters

  • Startmoment
  • Variant
  • Locatie
Lesrooster

Kosten

Inschrijfgeld: € 100,-
Cursusgeld: € 5.090,-
Studiemateriaal: € 75,- (per module)
Examenkosten: € 195,- (per digitaal examen),  € 195,- (per moduleopdracht),  € 260,- (per mondeling examen)
Reprorechten: € 15,-
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Bovenstaande bedragen zijn op basis van betaling ineens waarbij 8% korting inbegrepen is. Je kunt deze opleiding ook in 5 of 15 termijnen betalen.

Locatie- en arrangementskosten 
Schoevers regelt voor jou een arrangement dat bestaat uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw). 

Reprorechten en hand-outs 
Voor opleidingen van onze businesspartners worden kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Btw 
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 3 of 4, HBO Associate degree of HBO Bachelor dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag boven op de exclusief-btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Onze website maakt gebruik van cookies.

Accepteren