Menu

Dat is er een van Schoevers: marketingstudent Lara

Schoevers heeft naast haar supportopleidingen ook marketing- en communicatie-opleidingen. Tijdens deze opleidingen leer je niet alleen de benodigde theorie, maar maak je ook veel praktijkopdrachten, want je leert het beste door het te doen. Lara Hellendoorn, derdejaars student, vertelt over haar succesvolle project voor Deloitte, waarmee haar projectgroep de supportprofessionals binnen Deloitte handvatten heeft gegeven om hun arbeidstrots te vergroten.

“Ik zit nu in mijn derde studiejaar van mijn marketing-en-communicatie-opleiding bij Schoevers. Tijdens dit studiejaar moest ik niet alleen stage lopen, maar kreeg ik ook een projectopdracht voor een grote organisatie: Deloitte. De onderzoeksvraag voor het project klonk als volgt: Hoe kan de arbeidstrots van de Executive Assistants vergroot worden door middel van interne marketing, zodat zij nog meer impact kunnen maken voor Deloitte? Wij kregen 12 weken de tijd om een plan van aanpak en businesscase op te stellen waarmee we de supportprofessionals handvatten geven om hun verwachtingen en wensen kenbaar te maken. Toen het project van start ging, hebben wij de executive assistants ontmoet. En wat bleek: ze waren al erg positief en voelden zich betrokken bij het bedrijf. Met ons plan hoefden we de arbeidstrots dus niet van -1 naar 0 te tillen, maar van 0 naar +1.”

“Ik hield met mijn groep een tussenpresentatie waarin we drie oplossingsrichtingen presenteerden: waardering, impact maken en verwachtingsmanagement.  Een select gezelschap van Deloitte koos voor een verdere uitwerking van de oplossingsrichting verwachtingsmanagement.’’

Persoonlijke verwachtingsvideo’s

“Wij hebben een stappenplan opgesteld, waarmee de executive assistants zelf aan de slag kunnen. Vervolgens kunnen ze hun verwachtingen op beeld vastleggen, wat het persoonlijk maakt. Zo kunnen ze vermelden dat ze graag 1 keer per week met een partner willen zitten, bijvoorbeeld. Deze video’ s kunnen bijvoorbeeld op de grote schermen binnen Deloitte afgespeeld worden, zodat de verwachtingen organisatiebreed worden gedeeld. Ons plan is dan ook niet alleen waardevol voor de supportprofessionals, maar waarschijnlijk voor alle teams binnen het bedrijf, dat duizenden medewerkers telt.”

“Het lijkt mij leuk om verder te helpen bij de uitvoering van het plan. Volgend jaar studeer ik af. Wat ik daarna wil doen, weet ik nog niet. Marketing is een breed vak met veel verschillende mogelijkheden. Wel lijkt het mij leuk om aan de slag te gaan binnen een groot, jong bedrijf.”

Positieve woorden van de opdrachtgever

Gilda, opdrachtgever van Deloitte: “Ik was meteen enthousiast over het idee van Lara met de verwachtingsvideo’s. Van alle leuke ideeën die de verschillende projectgroepen hebben ingediend, vond ik dit het beste. Wij willen het grootschalig, op onze verschillende afdelingen, uitvoeren. Zo kunnen medewerkers vanuit de hele organisatie elkaar motiveren en inspireren. Ik vond het fijn om met de enthousiaste studenten van Schoevers te werken.”

Word jij er een van Schoevers?

Wil jij ook zo zulke toffe projecten uitvoeren? Dan past het vak van managementondersteuner zeker bij jou. Kom met ons kennismaken op de Open Avond of vraag een persoonlijk kennismakingsgesprek aan. Direct meer weten? Bel 035 – 7 506 140.

Bekijk onze nieuwe studiegids

Naast je baan een opleiding of training volgen? Bekijk het vernieuwde aanbod van Schoevers in onze studiegids 2021/2022. Of je nu net begint of al heel ervaren bent, een basisopleiding zoekt of je wilt specialiseren: je vindt jouw supportprofessional-opleiding in onze nieuwe studiegids. Blader hem op je gemak door en kies je opleiding.

Wij helpen je graag met een persoonlijk opleidingsadvies!

Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur tot 18:00 uur. Je kunt ons ook een bericht sturen via Whatsapp, van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur.

 ​     035 - 7 506 140
      06 - 10 454 608
      Stuur ons een bericht