Dat is er een van Schoevers: Sofie

Het gaat goed met Schoevers Professionals. Al 15 jaar! Daar zijn we trots op en blij mee. Gedurende ons jubileumjaar gaan we in gesprek met mensen voor wie wij iets betekend hebben. Opdrachtgevers, geplaatste kandidaten en medewerkers. Wat was hun eerste indruk van Schoevers en hoe maken we het verschil? Dit keer: Sofie, een Schoevers-alumnus die al jong kennismaakte met Schoevers. We noemen 4 invalshoeken, waar Sofie vervolgens op reageert.

Jezelf onderscheiden

“Tijdens mijn examenjaar van het voortgezet onderwijs was ik mij aan het oriënteren op mijn vervolgopleiding. Ik bezocht meerdere hogescholen, maar werd daar niet zo enthousiast van. Er liepen duizenden studenten rond en de studies spraken me niet aan. Ik wilde mezelf kunnen onderscheiden. Niet alleen tijdens mijn opleiding, ook daarna in mijn baan. Via een vriendin van mijn moeder hoorde ik over Schoevers en bezocht ik een open dag. Er ging een wereld voor me open: kleinschalig, een fijne sfeer, docenten uit de praktijk en studies waarin ik zowel mijn organisatorische talent als mijn talenkennis verder kon ontwikkelen.”

Bedrijfsleven snappen

“Bij Schoevers leer je lesstof die ook echt belangrijk is voor het bedrijfsleven. Alles is concreet en toepasbaar. Veel casussen en opdrachten zijn gebaseerd op de dagelijkse praktijk. Daarnaast liepen wij elk jaar stage zodat je de opgedane kennis direct kon toetsen tijdens situaties op kantoor. Officieel ben ik nog een starter op de arbeidsmarkt, maar ik merk dat collega’s en klanten mij niet zo zien. Omdat ik tijdens mijn opleiding al vertrouwd raakte met het bedrijfsleven, snap ik hoe alles in elkaar steekt en kom ik goed tot mijn recht. Hiermee hebben Schoevers-professionals echt een streepje voor.”

Breed inzetbaar zijn

“In mijn baan heb ik een uitdagende dubbelrol. Enerzijds ben ik officemanager voor de corporate finance bedrijfstak, anderzijds ben ik accountmanager voor het vastgoedbeheer. Ik ben dus breed inzetbaar en mijn werk is enorm afwisselend. Ik ben ervan overtuigd dat Schoevers hierin een rol speelt. Je wordt opgeleid als een duizendpoot die ook nog eens altijd het overzicht bewaart en alles onder controle heeft. Dat past bij mij en ik haal daar veel energie uit. Het komt voor dat ik ’s morgens bezig ben met het ondersteunen van de finance professionals rondom planning en organisatie en ik ’s middags overleg heb over het onderhoud van de panden, contracten opstel voor huurders en de renovatie van meerdere vastgoedprojecten coördineer. Of dat ik nog even een nieuwsbrief schrijf en onze socialmedia-accounts bijhoudt door het posten van leuke updates en foto’s.”

Maatwerk-bemiddeling

“De kwaliteit van Schoevers houdt niet op na het behalen van je diploma. Schoevers Professionals ziet je kwaliteiten en zorgt ervoor dat je bij de juiste bedrijven wordt voorgesteld. Eén van de consultants kwam bij mij langs voor een uitgebreid persoonlijk intakegesprek. Mijn eigenschappen, kwaliteiten, ambities en valkuilen: alles kwam aan bod. Ook bespraken we wat voor soort bedrijven en branches het best bij me passen. Al snel na dat gesprek kreeg ik een paar vacatures doorgestuurd en van één werd ik behoorlijk enthousiast. Ik ging op gesprek bij mijn huidige werkgever, het klikte en ik werd aangenomen. Bij de eerste poging was het dus meteen een raak en dat is toch best uniek? Dat zegt volgens mij veel over Schoevers Professionals en natuurlijk ook een beetje over mijzelf. Ik vind het een fijne samenwerking en natuurlijk ben ik ontzettend blij met mijn baan.” 

Of je nou op zoek bent naar een vacature voor secretaresse, officemanager of een vacature voor managementassistent of personal assistent: bij Schoevers Professionals vind je die ene baan die perfect bij je past. Wil je graag jouw kwaliteiten bij ons onder de aandacht brengen? Plan een vrijblijvende (online) afspraak in om je mogelijkheden te ontdekken. Bel ons via 035 – 7 506 145 of mail naar info@schoeversprofessionals.nl om de afspraak te maken. Of bekijk direct de openstaande vacatures op onze website.