Deeltijd
HBO-deelprogramma
Consumenten delen hun mening over je organisatie continu online. Van complimenten tot frustraties en uit de hand gelopen discussies. Door een gedegen inzet van webcare verbeter je de klantervaring, verhoog je de klanttevredenheid en beperk je reputatieschade. Tijdens de praktische training Webcare, uitgevoerd door onze businesspartner SRM, ga je aan de slag met een eigen webcarestrategie en een helder online reactiebeleid. Zo versterk je het imago van je organisatie en reageer je effectief op berichtgeving over je merk.
Na afloop van deze training heb je de handvatten om webcare effectief en efficiënt in te zetten in de praktijk. Je weet het reactiebeleid te optimaliseren en je versterkt de aanwezigheid van je organisatie op social media.
Deze training is speciaal bedoeld voor iedereen die webcare wil integreren in de marketing- en communicatiestrategie. Je bent marketing- of communicatiemedewerker, social-mediamanager of communitymanager.
In de training ga je praktijkgericht aan de slag met webcare. Je leert niet alleen hoe webcare werkt en welke tools daarvoor beschikbaar zijn, je oefent ook actief met het geven van reacties en het de-escaleren van situaties. Onderwerpen als tone of voice, crisismanagement en imago komen uitgebreid aan de orde. Door de diversiteit aan uitingen waar je mee oefent, kun jij na afloop van deze training uitstekend inspelen op voorkomende situaties in je werk. In de training wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Zo weet je direct hoe je je social-mediabeleid kunt aanpassen om professioneel en klantgericht op online posts te reageren.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
De volgende onderwerpen komen aan bod: