Deeltijd
MBO-Opleiding
6 maanden
Deeltijd
MBO-Opleiding
6 maanden
Voor een organisatie is goede marketing en communicatie essentieel. Als medewerker op een marketing- of communicatieafdeling werk je mee om op een effectieve manier in te spelen op de behoeften van klanten en klantgroepen. De marketingafdeling is een ontzettend belangrijke en dynamische afdeling. Is marketing echt jouw ding? En wil jij je verdiepen in de belangrijkste elementen binnen marketing en communicatie? Dan is dit programma zeker iets voor jou. De docent heeft zelf jaren praktijkervaring met marketing en communicatie en kan daarom uitstekend je vragen beantwoorden. Na afloop van dit programma van Schoevers ben je zeker van toegevoegde waarde voor jouw organisatie.
Je ontwikkelt in dit zeer praktijkgerichte programma de juiste competenties die je nodig hebt als medewerker marketing en communicatie. Je wordt daarbij begeleid door docenten met praktijkervaring. Zij kennen het werkveld goed en leren jou de belangrijkste elementen uit marketing en communicatie toe te passen. Je werkt aan een marketingactieplan en gaat aan de slag met de (online) marketingmix, interne communicatie, marketingcommunicatie, public relations en contacten met de pers. Je krijgt de kennis die je nodig hebt om jouw marketingafdeling optimaal te ondersteunen.
In het programma wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een prettige online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en je docent.
Voor dit programma gelden geen specifieke vooropleidingseisen.
Als je de lessen voorbereidt, haal je meer rendement uit de bijeenkomsten. Houd als richtlijn aan dat je ongeveer evenveel tijd bezig bent met de voorbereiding als de duur van de lestijd.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Je wilt gaan werken of werkt al op een marketing- en communicatieafdeling. Je wilt je kwaliteiten versterken en je verder professionaliseren op het gebied van marketing en communicatie in een praktijkgericht programma.
Bij het aantal lessen wordt uitgegaan van de avondvariant. Bij de dagvariant heb je altijd 2 lessen op dezelfde dag. In het programma komen de volgende onderwerpen aan de orde:
(6 lessen)
(6 lessen)
Beide modules worden afgerond met een praktijkgerichte opdracht. Na een succesvolle afronding van beide modules ontvang je het instituutsdiploma ‘MBO Marketing en Communicatie’. Hiermee vergroot je je carrièreperspectieven aanzienlijk.
Dit programma duurt 6 maanden en wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. Het dagprogramma heeft 6 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. Het avondprogramma heeft 12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Als je het dagprogramma volgt, heb je 2 lessen op 1 dag.
Deeltijd
MBO-Opleiding
6 maanden