Deeltijd
HBO-Opleiding
2 dagen
Deeltijd
HBO-Opleiding
2 dagen
Hoe waarborg je de actualiteit, consistentie en kwaliteit van online content? En op welke wijze coördineer je de redactietaken binnen je organisatie? Op welke manier houd je rekening met de kenmerken van de verschillende online media? De training Contentmanagement van onze businesspartner SRM biedt je dé online en offline vaardigheden en tools die je hiervoor nodig hebt. Manage de contentorganisatie en bepaal de richtlijnen binnen digitale processen. Leer meer over webstatistieken, usability, promotie en eindredactie van een site.
Na afloop van deze training heb je inzicht in contentmanagementsystemen (CMS) en weet je hoe je content beheert en controleert. Je kunt de richtlijnen bepalen binnen digitale processen en je weet hoe je de actualiteit, consistentie en kwaliteit van online content waarborgt.
In deze training verdiep je je in trends in contentmanagement en onderzoek je de huidige contentstrategie van je organisatie. Je brengt een rolverdeling aan, waardoor iedereen weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Je maakt een contentkalender waarin je de campagnes vastlegt, maar ook de momenten die voor je doelgroep van belang zijn. Zo kun je daar meteen op aanhaken en toon je dat je organisatie kennis heeft van het vakgebied. Daarnaast maak je kwaliteit bespreekbaar. Je spreekt verwachtingen uit en onderzoekt hoe je de kwaliteit kunt bewaken. Kortom: je leert wat je kunt doen om de content in je organisatie zo goed mogelijk in banen te leiden en de uitingen tot een succes te maken. De nieuwe inzichten pas je direct toe in je werk. In de training wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot onze online leeromgeving. Hierin vind je alle relevante informatie. Bovendien kun je via de leeromgeving communiceren met je medestudenten en docent.
Deze training is speciaal bedoeld voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met online content, zoals webredacteuren, contentmanagers, tekstschrijvers, copywriters, communicatieprofessionals en marketeers.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Je ontvangt na afronding van deze training het certificaat ‘Contentmanagement’.
Deeltijd
HBO-Opleiding
2 dagen