Schoevers opnieuw Cedeo-erkend: gegarandeerde kwaliteit

De deeltijdopleidingen (zowel maatwerk als reguliere opleidingen) van Schoevers zijn opnieuw voor een periode van 2 jaar Cedeo-erkend. Een mooie prestatie, want van de ruim 8.500 commerciële opleidingsinstituten in Nederland weet nog geen 10% deze erkenning te bemachtigen.

Wat houdt een Cedeo-erkenning in?

De vereisten voor een Cedeo-erkenning zijn behoorlijk pittig. Het opleidingsinstituut moet voldoen aan enkele strenge basiscriteria op het gebied van kwaliteit, continuïteit en bedrijfsgerichtheid. Daarnaast voert Cedeo een klanttevredenheidsonderzoek uit. Minimaal 80% van de ondervraagde opdrachtgevers of klanten moet de beoordeling 'tevreden' of 'zeer tevreden' geven, voordat de Cedeo-erkenning wordt toegekend. Schoevers scoort met 83% ruimschoots boven de norm. 

Welke onderdelen worden beoordeeld?

De ondervraagde klanten hebben Schoevers beoordeeld op voortraject, opleidingsprogramma, uitvoering, opleiders (trainers/docenten), trainingsmateriaal, accommodatie, natraject, organisatie en administratie, relatiebeheer en prijs-kwaliteitverhouding. Schoevers behaalde op al deze onderdelen hoge scores! 

Wat zeggen onze klanten over ons?

Natuurlijk zijn wij erg blij met deze prachtige cijfers en de positieve beoordeling door het Bestuur van Cedeo. Nog belangrijker vinden wij wat onze klanten over ons zeggen. Daarom delen we graag een aantal reacties uit het onderzoek:
 

  • 83% van de ondervraagden is (zeer) tevreden over de uitvoering van de opleidingsprogramma’s. Men vindt dat er voldoende afwisseling in de werkvormen is. Naast een stuk theorie worden er voldoende praktijkopdrachten gedaan. Men geeft aan dat er een goede terugkoppeling van de opdrachten plaatsvindt. Ook vindt men dat deze goed aansluiten bij de praktijk.
  • Over de opleiders zijn alle geïnterviewden (zeer) tevreden. Men vindt de opleiders vakbekwaam. Zowel theoretisch als didactisch zijn zij voldoende onderlegd. Ook de praktijkervaring die zij hebben, wordt gewaardeerd.
  • De ondervraagden vinden dat de docenten kennis van zaken hebben en prettig omgaan met de doelgroep: “Zij spreken uit ervaring en zijn heel praktijkgericht. Zij weten de stof duidelijk en concreet te maken.”
  • Zakelijke klanten prijzen de organisatie van de maatwerktrajecten: “Wij hebben een prettig gesprek gevoerd met de accountmanager. Hij kan goed adviseren over wat er mogelijk is, is transparant en geeft goede tips.” Ook geven zij aan: “In het voorgesprek hebben wij onze wensen en behoeften kenbaar kunnen maken. Wij wilden dat onze medewerkers een erkend vakdiploma zouden kunnen behalen. Schoevers kon daaraan voldoen. Ook was het mogelijk om de duur van de opleiding ietwat terug te brengen. Andere partijen konden dat niet bieden.”
  • De ondervraagden kiezen vaak zeer bewust voor Schoevers: “In ondersteunende beroepen heeft Schoevers een naam. Er wordt naar gevraagd in vacatures.” Ook de actualiteit van Schoevers wordt positief bevonden: “De opleidingen van Schoevers sluiten het beste aan bij de vernieuwende elementen in het vak van secretaresse. Inhoudelijk bieden zij het juiste aanbod.”

Onze website maakt gebruik van cookies.